La Alsvågmarka være misjonsfri!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Syns det er uhørt at man prøver å "snikkristnifisere" på en slik måte, jeg har ingenting imot kristendommen ei heller bibelvers eller kirka eller å gå i kirka, tvert imot; jeg befinner meg mer enn gjerne i kirka og blandt kirkens ansatte og folk forrøvrig, men for meg blir dette bare "griseri" i vår frie natur. Naturen skal være for ALLE, og man skal slippe å bli bombardert med hva-det-måtte-være og andres ytringer og meninger på trærne som ikke hører hjemme på trærne! For meg spiller det ingen rolle hvem som har gjort det, om det hadde vært en anarkist eller satanist eller naturist eller uansett; FÅ DET BORT FRA TURSTIEN MIN, DETTE GJØR MEG PROVOSERT OG IRRITERT!
og vær snill med hverandre
HELT ENIG. Selv om alsvåg/Øksnes e beryktede førr "Jesus-samfunnet" sett, så e d MANGE (dvs. de fleste) ikje-kristelig
Re:
Jeg er glad jeg tok opp dette. Det var sannelig på tide og engasjementet det vekker hos folk viser at det i aller høyeste grad var ønskelig og nødvendig med en protest. De har fått tillatelse fra grunneier, men det kom fram i en kommentar til leserinnlegget mitt at dette gjelder langt fra alle grunneierne og at flere av dem synes Kristent Fellesskap har tatt seg veldig til rette. Fint å få belyst dette også.
Re:
Veldig godt sagt! Takk for det! Det er nok mange som kan stille seg bak den kommentaren der. La folk få være i fred med sin egen opplevelse av vår fantastiske tur, enten det er en religiøs følelse eller ikke.
Re: Re:
Joda, hvis man vil oppføre seg like hensynsløst som de har gjort. Jeg mener dette fortjener litt oppmerksomhet og overtrampet deres blir mye bedre belyst ved å ta det på denne måten.
Jeg fikk ,,sjokk" første gang jeg leste om det i lokalavisa. Er dette lovlig?
Indoktrinering overfor barn, tenkte jeg. Til og med i det offentlige rom.
Religion er personlig. Man kan dele den med hverandre men det er ufint å prakke det på andre - særlig når de befinner seg på det sted der mange av oss opplever at vi har størst mulighet for å finne sinnesfred og hente oss. Det kristne budskap er ikke universelt. Det ekskluderer iblandt mennesker som avviker fra en snever norm. Disse menneskene har akkurat like stor rett til sterke naturopplevelser som medlemmer av Kristent Fellesskap, og det er utrolig smålig av mennesker å ta over våre felles grønne rom med skriftlige budskap for å fremme sin egen agenda. Det er ingen skam å snu. Alle gjør vi feil iblandt. Ta ned skiltene og gi folk tilbake den uvurderlige naturopplevelsen, som savner og ikke behøver ord.
La Alsvågmarka være misjonsfri!
Om disse tier, så skal steinene rope! (Luk. 19:40)
| This discussion has been closed. |
Disse jesussprengte dustene kan henge sine bibelsitater hjemme hos seg selv.