La Alsvågmarka være misjonsfri!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra La Alsvågmarka være misjonsfri!-oppropet.


Gjest

#1

2016-07-13 18:37

Disse jesussprengte dustene kan henge sine bibelsitater hjemme hos seg selv.


Gjest

#2

2016-07-14 14:48

Fordi vi bør slippe misjonering og annet "mas"i naturen.

Gjest

#3

2016-07-14 16:42

Syns det er uhørt at man prøver å "snikkristnifisere" på en slik måte, jeg har ingenting imot kristendommen ei heller bibelvers eller kirka eller å gå i kirka, tvert imot; jeg befinner meg mer enn gjerne i kirka og blandt kirkens ansatte og folk forrøvrig, men for meg blir dette bare "griseri" i vår frie natur. Naturen skal være for ALLE, og man skal slippe å bli bombardert med hva-det-måtte-være og andres ytringer og meninger på trærne som ikke hører hjemme på trærne! For meg spiller det ingen rolle hvem som har gjort det, om det hadde vært en anarkist eller satanist eller naturist eller uansett; FÅ DET BORT FRA TURSTIEN MIN, DETTE GJØR MEG PROVOSERT OG IRRITERT!
og vær snill med hverandre


Gjest

#4

2016-07-14 16:48

Jeg finner det utrolig frekt og utidig at bibelsitater henges opp I naturen på denne måten, eller på noen mate for den saks skyld. Det burde jo være opp til hver enkelt hvor, evnt om, man vil lese bibelsitater. Å.. nei.... det går ikke å bare gå rett forbid uten å se det.

Gjest

#5

2016-07-14 16:52

Takknemlig for at noen står opp mot denne misjoneringen. Er helt enig i at dette er forstyrrende for manges naturopplevelse, og for meg er det rene forsøplinga.

Gjest

#6

2016-07-14 17:03

Fullstendig enig med Øystein her, ska være måte på å trø budskapet over hauan på folk. Hadde æ sett noe sånn som dette i turløypa her hadde æ og blitt meget provosert! Tenker at om folk vil lese det glade budskap gjør di det av egen fri vilje. Her oppnåes det kunn irritasjon.

Gjest

#7

2016-07-14 21:18

HELT ENIG. Selv om alsvåg/Øksnes e beryktede førr "Jesus-samfunnet" sett, så e d MANGE (dvs. de fleste) ikje-kristelig


Gjest

#8

2016-07-15 03:05

Nordlendinger flest er aldri så gudfryktige, ydmyke og takknemlige for skaperverket og Herren som når de er i marka, på myran, fjellet eller havet. Det kristent felleskap har gjort i Alsvågmarka er uklokt om de skal misjonere. Blasfemi og et overtramp. Håper jeg slipper å se noe slikt på mine stier. Jeg foretrekker mosjon, ikke misjon der jeg er med min gud.

Gjest

#9

2016-07-15 04:29

Fordi jeg skal ha meg frabedt å bli pådyttet bibelvers, når jeg skal nyte skogens ro. Det får være religion nok, hvis jeg skulle ha behov for det.

Gjest

#10

2016-07-15 07:02

Jeg er helt enig med det Øistein her skriver. Er glad for at noen satte ord på det jeg har tenkt. Tenker på alle timene jeg jobbet i lysløypa for at alle skulle kunne nyte tur i marka, men dette får være toppen på frekkhet. Hvem har gitt tillatelse til dette? Det må nesten være grunneier.
Øistein
Gjest

#11 Re:

2016-07-15 07:02

#5: -  

Jeg er glad jeg tok opp dette. Det var sannelig på tide og engasjementet det vekker hos folk viser at det i aller høyeste grad var ønskelig og nødvendig med en protest. De har fått tillatelse fra grunneier, men det kom fram i en kommentar til leserinnlegget mitt at dette gjelder langt fra alle grunneierne og at flere av dem synes Kristent Fellesskap har tatt seg veldig til rette. Fint å få belyst dette også. 

Øistein
Gjest

#12 Re:

2016-07-15 07:08

#8: -  

 Veldig godt sagt! Takk for det! Det er nok mange som kan stille seg bak den kommentaren der. La folk få være i fred med sin egen opplevelse av vår fantastiske tur, enten det er en religiøs følelse eller ikke. 

007

#13 Re:

2016-07-15 07:36

#1: -  

 

judge

#14 Re:

2016-07-15 07:38

#2: -  

 Er det ikke bare å rive det ned og kast de i søppla?


Gjest

#15

2016-07-15 09:03

Er imot overtro i alle former
Øistein

#16 Re: Re:

2016-07-15 11:41

#14: judge - Re:  

 Joda, hvis man vil oppføre seg like hensynsløst som de har gjort. Jeg mener dette fortjener litt oppmerksomhet og overtrampet deres blir mye bedre belyst ved å ta det på denne måten. 


Gjest

#17

2016-07-15 15:16

Hvorfor? Fordi er det ett eneste rimelig sikkert fristed igjen her iverden, uten reklame, religionssynsere, misjonærer, utbyttere, politikerpjatt, tiggere, og enn så lenge pokémon, så er det norsk natur. La naturen få være bare natur - vi blir bombardert med all mulig annen skit overalt ellers. Og må man på død og liv lese bibel-/koran-/tora-/etc-vers ute i naturen, så memorer dem eller ta med respektive bok og les stille inni deg.

Gjest

#18

2016-07-15 22:13

Flott at det er noen som reagerer!
Jeg fikk ,,sjokk" første gang jeg leste om det i lokalavisa. Er dette lovlig?
Indoktrinering overfor barn, tenkte jeg. Til og med i det offentlige rom.



Gjest

#19

2016-07-15 23:22

Naturen er til for alle. Man skal slippe å måtte lese tekst overhodet når man er ute i naturen og tar en pause fra det moderne samfunnsliv med dets overflod av visuelle inntrykk og beskjeder - med mindre det er skilt med viktig informasjon for ens egen sikkherhet.

Religion er personlig. Man kan dele den med hverandre men det er ufint å prakke det på andre - særlig når de befinner seg på det sted der mange av oss opplever at vi har størst mulighet for å finne sinnesfred og hente oss. Det kristne budskap er ikke universelt. Det ekskluderer iblandt mennesker som avviker fra en snever norm. Disse menneskene har akkurat like stor rett til sterke naturopplevelser som medlemmer av Kristent Fellesskap, og det er utrolig smålig av mennesker å ta over våre felles grønne rom med skriftlige budskap for å fremme sin egen agenda. Det er ingen skam å snu. Alle gjør vi feil iblandt. Ta ned skiltene og gi folk tilbake den uvurderlige naturopplevelsen, som savner og ikke behøver ord.
Jo

#20 La Alsvågmarka være misjonsfri!

2016-07-19 17:52

Om disse tier, så skal steinene rope! (Luk. 19:40)