JA til reservasjonsrett for fastleger
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Re: Reservasjonsrett for leger
#1: Skjorhagen - Reservasjonsrett for leger
Ja jeg er igrunnen ENIG og det gjør det vanskelig også for meg å underskrive. Jeg har vanskelig for å tro at LEGER tror at de TAR LIVET av små barn ved å utføre eller henvise til ABORT. De ønsker slik jeg ser det å HJELPE kvinnen, og SER dette anderledes. Selvsagt ønsker jeg at legene skal få lov til å reservere seg i en så ØMTÅLELIG sak, men kan ikke skrive under på grunn av ordlyden.
Lovfesting av legenes reservasjonsrett,vil styrke demokratiet,men også indirekte gi fosteret en stemme gjennom å legitimere at leger står vakt om livet i omgangen med en abortlov som mangler en etisk og medisinsk holdbar begrunnelse.Nei til kollektiv medskyldighet i abortloven! mvh Bjørg Linda Berggraf
Re:
Kjempefint å høre. Min mor var nesten i samme situasjon. Hun ble født av en mor som ikke ville ha henne, (de søkte om abort, - men fikk avslag) -deretter ble min mor bortadoptert til et ektepar som ikke kunne få barn. Da jeg fant ut dette på slutten av 1980 tallet så jeg alvoret i abortloven. Hadde loven vært da hadde min mor ikke blitt født, jeg hadde ikke eksistert. Det ble så alvorlig for meg at jeg stod opp sammen med Børre Knudsen og Ludvig Nessa og endte 17 dager bak lås og slå på grunn av abortkampen. I vår tid har vi nesten gitt opp å kjempe for livet. MVH Kjell Andersen (skribent på sokelys.com
Re: Re: Reservasjonsrett for leger
#2: - Re: Reservasjonsrett for leger
Dersom dere leser litt mer om abortinngrep og hvordan inngrepene skjer, så skjønner dere også formuleringen. Hva med å spørre en ærlig helsearbeider som har sett dette, en som har sett hvordan hjertet slår etter utført inngrep?
| This discussion has been closed. |
Reservasjonsrett for leger