Bevar Traumeenheten ved Nordlandssykehuset!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Bevar Traumeenheten ved Nordlandssykehuset!-oppropet.
|
Gjest |
#12013-11-19 06:10Hvorfor legge ned et tilbud som er bra og fungerer...når de ikke engang har et nytt som er bedre. Nei, få den til å fortsette som før. DET ER INGEN SKAM Å SNU!! |
|
| |
|
Eirill K. Teigstad |
#2 Re:2013-11-19 06:24
Kunne ikke vært mer enig. Det er ingen skam å si at man har tatt feil i en sak, noe de helt tydelig har gjort i denne saken! |
|
| |
|
Gjest |
#32013-11-19 06:32En utruli vikti sak! De e tydeli at dæm som planlægg nåkka sånt verken har opplevd trauma sjøl, eller har nån nære rundt sæ som har opplevd de... Fy skal, Norge!! |
|
| |
|
Gjest |
#42013-11-19 06:47En veldig viktig sak å støtte. |
|
| |
|
Gjest |
#52013-11-19 08:39Hvorfor vedtok styret å følge innstillinga uten å tenke? Uten å se konsekvensutredning osv? Er honorarene for høye i styrene? |
|
| |
|
Gjest |
#62013-11-19 08:50♥ |
|
| |
|
Gjest |
#72013-11-19 10:23Bevar dette behandlingstilbudet |
|
| |
|
Gjest |
#82013-11-19 11:35Livsnødvendig behandling for oss som trenger den!!!! |
|
| |
|
Gjest |
#92013-11-19 13:53Denne enheten er det så mange som sårt trenger for å i det hele tatt ha et liv. Vær så snill å tenke på alle som sliter å som ikke klarer seg uten traumeenheten. |
|
| |
|
Gjest |
#102013-11-19 16:46Støtter kampen for å få beholde behandlingstilbudet! |
|
| |
|
Gjest |
#112013-11-19 17:01damn girl. er du ikke dopa nok for tida. du kan jo Nordland trauma.neida. du må lengre ut på landet. doping er farlig veit du. |
|
| |
|
Gjest |
#12 Absurd!!2013-11-19 19:13Det er ikke til og tro, og ikke til å fatte!!... Tilsynelatende kompetente fagpersoner LEGGER NED behandlingstilbud rettet mot spesifikk traumebehandling. Slik behandling som er så utrolig mangelfull, og så etterlengetet, over hele landet!!! Forstå det den som kan.... Dette er IKKE hverken faglig, økonomisk eller humant forsvarlig! Dette genererer psykiatriske svingdørspasienter, som er en mangedoblet økonomisk "belastning"! Traumebehandlingsenheter må styrkes!! IKKE legges ned! |
|
| |
|
Gjest |
#132013-11-19 21:19Virker kun økonomisk motivert! |
|
| |
|
Gjest |
#142013-11-19 22:56♥ |
|
| |
|
Gjest |
#152013-11-20 09:54Hvis jeg trenger hjerteoperasjon så er det en selvfølge at fastlegen ikke tar det! Like selvfølgelig burde det være at de som har behov for annen type spesialsithjelp får det av de som har best kompetanse. |
|
| |
Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)
2013-11-20 11:26- Date of removal: 2013-11-20
- Fjerningsårsak:
|
Gjest |
#172013-11-20 11:44Er veldig glad for å kunne væremed å protstere ! Hvis helseforetaket hører på befolkningens ytringer , eller tenker på annet en økonomi , blir jeg gledelig overasket . Lykke til ! |
|
| |
|
irritert |
#18 HÅPLØST2013-11-20 12:11Håpløst av Nordlandsykehuset å legge ned 1 post som gjør at 33.33% av traumebehandlingen i Norge blir nedlagt. Da man sitter igjen med 2, Modum som klart sier at de har ikke mulighet å få flere og som er eneste plassen for unge med traumer under 18 år, også er det viken som ligger i Bardufoss og sliter med å få kompetanse døgnet rundt, og som også ikke aksepterer at 33.33% av Norges tilbud blir lagt ned, å at pasienter skyves over på dem. Håper ikke at de som sitter med besluttningen mister noen av sine, for de ikke får behandling som de trenger uten å vente 1 til 1,5 år på behandlingen. Har ikke Nordlandsykehuset bygget ned tilbudet nok, som de allerede har tatt bort 3 poster? Nei dette går ikke. |
|
| |
|
Gjest |
#192013-11-20 12:13Har ikke traumepasienter mistet nok av livet om de ikke blir nektet og avvist på behandling itilegg? |
|
| |
|
Gjest |
#202013-11-20 16:12Å legge ned et velfungerende tilbud, før alternativ er klart, virker ikke særlig gjennomtenkt. |
|
| |
|
Colargol |
#212013-11-20 22:19Det som er så synd er at det er så utrolig stigmatiserende å skrive under et slikt opprop som dette. Av frykt for at navnet mitt vil dukke opp i google-søk hos evt fremtidige arb.givere velger jeg å ikke skrive under her. Jeg hater meg selv for det for jeg vet at slike tilbud som dette kan være livsviktig og redde mer liv enn en sykkelvei her, en bredere vei der eller noe lignende. Dere har min fulle og hele moralske støtte, håper noen med litt makt som har de samme tankene som meg leser dette og gjør noe med det! Varm klem til deg der ute som har det tungt akkurat nå. Det finnes alltid noen, slipp de inn. |
|
| |
|
Gjest |
#22 Re: Ikke problem å forstå det! Det er jo et alternativ å være anonym.2013-11-20 22:31 |
|
| |
|
Gjest |
#232013-11-21 09:06Det går ikke an å legge ned mere nå.Hva med pasientene??? Nei stå på :-) |
|
| |
|
Gjest |
#242013-11-21 09:40Ingen vet når dagen er der, og vi får bruk for dette tilbudet. Hvorfor skal Nord Norges befolkning alltid måtte reise landet rundt for å få hjelp??? |
|
| |
|
Gjest |
#252013-11-21 11:48Nedleggelsen av Sør 1 er ikke til fordel for brukerer. Utalelsen er basert på 20 års erfaring med psykose grande og å leve med en psykotisk hverdag. Innlegelser på både akutt og åpen avdelinger på NPS har gitt meg muligheten til å ri den psykotisk stormen, og bearbeider opplevelsen etterpå. Husk en psykose er også traumatisk! Jeg er enig at tiden kommer i prosessen ved å benytte seg av de lokale tilbudene i sin egen kommune, men, Ved å fjerne den siste post,Sør 1, elimineres en viktig mellomledd i veien tilbake. På åpen avdeling får man ro i fra hverdagskrav og en viktig pause for å lære& trene på teknikker for å mestre ditt liv. Ikke bare fortida men også nåtid. Ekspertisen på Sør1 ved NPS gir en mangfold av behandlings inngangsporter som jeg vil påstå er enorm krevende, til den grad at å gjennomgå en slik intensiv kur hjem hos deg selv er helt bak mål. Nedleggelsen av Sør 1 bør hindres og ekspertisen beholdes. Susan Hartkopf |
|
| |
|
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille.
Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme?
Andre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Handling nå! Stortingets vedtak om rehabiliteringstilbud må ikke forkastes.
4 548 signaturer
4 548 Signeringer / 30 dager
29 May 2026
Stengning av Kongsveien. Et vedtak uten legitimitet
2 751 signaturer
1 635 Signeringer / 30 dager
25 Apr 2026
Opprop fra norske fastleger: Reverser takstendringene og innkall til ekstraordinært landsråd
1 434 signaturer
1 434 Signeringer / 30 dager
18 Jun 2026
Vi ønsker Storevatnet på Sandviksfjellet tilbake
768 signaturer
484 Signeringer / 30 dager
29 Apr 2026
Bevar Kaldhussæterreindalen – si nei til Fetegga pumpestasjon!
235 signaturer
235 Signeringer / 30 dager
7 Jun 2026
Nei til Heiane Sør Næringsområde(Stord)! Bevar regnskogen!
234 signaturer
193 Signeringer / 30 dager
26 May 2026
NEI til flytting av lindrende enhet på Blindheim Omsorgssenter
1 193 signaturer
192 Signeringer / 30 dager
20 May 2026
Klage mot sak 26/1234 om midlertidig kantinerigg og boligbrakker i Larheia/Lye, gnr. 22 bnr. 26.
184 signaturer
184 Signeringer / 30 dager
21 Jun 2026
Nei til nedleggelse av ultralydutdanningen for jordmødre
4 723 signaturer
156 Signeringer / 30 dager
9 May 2026
Alarm om psykoterapi for barn og unge: Kan forsvinne fra det offentlige behandlingstilbudet!
152 signaturer
152 Signeringer / 30 dager
31 May 2026
Opprop.net
Vi tilbyr gratis hosting av nett-opprop. Lag et profesjonelt opprop ved å benytte vår kraftige løsning. Våre opprop nevnes i media hver dag, så å lage et opprop er en bra måte å få oppmerksomhet i offentligheten og hos beslutningstakere.