Bevar internatskolene: Ja til momskompensasjon for internatdrift
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
De tre årene jeg har gått på Kvitsund har vært utrolige, og jeg mener at så mange som mulige bør få sjansen til å gå på skoler som denne.
Jeg har nå gått 2,5 år på Lundeneset og disse årene har jeg lært mye mer enn bare fag. Internatskole er så utrolig mye mer enn bare skole og jeg ønsker at andre skal få den samme muligheten som jeg har fått.
Har gått 3 år på Drottningborg for 20 år siden - ingen tvil: det har vært mine 3 beste år i mitt liv!! De vennene jeg har mest kontakt med idag er elever fra skolen.
Fantastisk opplevelse - ville ikke vært det foruten. Alle burde hatt seg minst 1 år på internatskole! Lært utrolig mye!
Skolen var så utrolig mye mer enn bare en skole.
Når du går på en internatskole blir du kjent med de på skolen din på en helt annen måte, og det er så absolutt valg jeg unner alle å få! Jeg gjentar, det semesteret jeg nå har gått på internatskole er den beste tiden jeg har hatt!
La internatskolene være en mulighet!
Den livserfaringen man sitter igjen med, er den typen livserfaring man trenger videre i livet, og som man ellers ikke ville ha funnet ved offentlige skoler.
Derfor signerer jeg med et håp om at andre unge mennesker får sjangs til å få de godene private skoler har å tilby, som man ellers ikke finner ved offentlige skoler.
Det kan godt väre det er rett denne gangen, men hvorfor skal det ha tilbakevirkende kraft. Og hvorfor tolket de ikke loven slik fra begynnelsen?
Etter 30 år er fremdeles åra på internatskole dei åra som har gitt mest vidsyn, vener og gode minner.
Fordi jeg har hatt mine beste år de 4 årene jeg gikk på internatskole... Og de værste årene på offentlig skole...internatskolene betyr mye for mange og er mer enn bare skole!
- Sygna vgs elev
Internatskolen er for mange et godt alternativ til den offentlige skolen. Valgfrihet er viktig - også i skolevalg - la mangfoldet leve!
Det er helt urimelig at man plutselig tolker et lovverk og praksis gjennom mange år plutselig over natta helt annerledes og som gir millionregninger til private skoler med internat. Dette vil bety nedleggelse av mange skoler eller betydelig dyrere utgifter for hver elev. Å få bo i et internat på skolen er nettopp en del av det meningsfulle ved å gå på en slik skole. At internatskoler nå står i fare for å bli nedlagt hvis fjerning av momskompensasjon for internatdrift blir gjeldende, vil være et stort tap for nåværende elever som har valgt denne type skole og for framtidige elever som ønsker en slik mulighet.
| This discussion has been closed. |