Bevar barnehagen i Valestrand!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Vi flyttet til bygda nettop fordi vi ønsket at våre barn fikk oppleve valestrandoppvekstsenter sitt unike pedagogisk tilbud i et rikt og levende lokalsamfunn. Gi denne skolen (både lærere og elever) tillit og mulighet til å utvikle seg videre slik at danningen, læringen og utviklingen av samfunnsborgere våre står sentralt og ikke kortsiktig budsjett vurderinger.
Viktig for barna!
Jeg signerte da jeg mener det er viktig for barna at den trygge barnehagen består! Man kan ikke kutte i slike viktige ting. Og ihvertfall ikke så det går utover barna.
Selve grunnen til at jeg flyttet til Sveio kommune
Jeg gikk med på å flytte fra Haugesund hvor barnehage og skole var kun 150 /250 m fra boligen vår til Valevåg pga oppvekstsenteret. Den gode tryggheten for barna som kjenner de voksne fra barnehagen og opp igjennom årene på barneskolen kan ikke måles i kroner og øre. Jeg har selv gått på store skoler med mange elever og i hver klasse var vi 28-32 elever og over 100 på hvert trinn. Det er ikke til elevenes beste. I slike klasser får man ikke hjelp dersom man er over snittet eller under snittet det er sosialt men det blir ikke samme trygge kontakt med læreren.
For og spare penger så kan de jo begynne med å fjerne noen unødige
stillinger i kommuneadministrasjonen, og la barnehagen være.
Øke inntektene på Valestrand oppvekstsenter
Alternativ til å tjene penger hadde vært å ferdig behandle utegruppe alternativet som skulle disponere lavvoen i stor grad da hadde flere fått plass til søsken og nyinnflyttere hadde styrket sin tilhørighet i bygda.
Utegruppe hadde også dratt Valestrand mer i retning frilufts barnehage med kjempe godt aktivitetstilbud rett i rundt oppvekstsenteret. Uteområdet er jo så flott.
| This discussion has been closed. |