Vi som er for Fjord Motorpark

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Vi som er for Fjord Motorpark-oppropet.


Gjest

#26

2013-04-18 15:28

Detta må me få te
gjesten med hesten

#27 Re:

2013-04-18 16:24

#26: -

det må nå være forståelig at naboen kan reagere at det vil bli mer støy.. det sies her at crossere bråker mye mer. men dette vil jo evt bli orden på med treningstider og noen arrangemang i blandt. men er nok redd som nevnt ovenfor her at, en del folk regner med at de kan bruke banen når som helst og hvor mye de vil. hva vil det koste å bruke banen? hvor ofte skal den brukes, vil den bli brukt i lengden om det blir for dyrt å bruke den?

 


Gjest

#28

2013-04-18 18:27

Vi trenger en plass hvor alle som liker fart og spenning, sorpe og skitt og motor, olje og bensin, kan kose seg og ha det kjempe gøy! Derfor hadde det vert veldig bra om denne parken hadde komt
Haugesunder

#29 gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

2013-04-18 19:39

Hei. Jeg ser at det er snakk om at begge kampanjene ønsker å "gå fra dør til dør" i tillegg til dette elektroniske opprop. Men det er ikke sikkert storparten av folk på Haugalandet får dette oppropet med seg, og "dør til dør" på Torvastad vil ikke rekke over hele Haugalandet/Haugesund. Så jeg har et forslag: Still dere opp med en DEKORERT varebil et sted ved Karmsundgata/Opel-bygget, slik at også motorinteresserte personer i Haugesund får anledning til å vite om dette opprop og så stoppe for å signere dette med kulepenn. +still opp på "Vårmønstringen" den 28.april. Lykke til ! :D Håper dette går veien.
gjesten med hesten

#30 Re: gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

2013-04-18 20:34

#29: Haugesunder - gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

dette blei jo signert på superstreet treff for sikkert 5 år siden. hvor mange ganger skal dette signeres`?

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2013-04-18 21:17


Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2013-04-18 21:43


Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2013-04-18 21:43



Gjest

#34

2013-04-18 21:46

Flott tiltak

Gjest

#35

2013-04-19 10:58

Eg er for fjord motorpark!

Gjest

#36

2013-04-19 15:24

dette er bra for regionen!

Gjest

#37

2013-04-19 15:28

jeg mener at fjord motorpark er vesentlig bra for regionen. Hjelper å sette oss nasjonalt på kartet.

Gjest

#38 Re: Re:

2013-04-19 16:12

#12: - Re:

Denne utredningen høres spennende ut! Kan du vise til rapporten der dette står i, eller var det egentlig noe du fant på selv for å være tøff? Hubro er så ekstremt følsom for menneskelig aktivitet at man ikke en gang får etablere en tursti 200 meter fra hekkeområdet!  Slik løgn gagner ikke Fjord Motorpark.

Gjest

#39 Re: Re: Re:

2013-04-19 19:00

#38: - Re: Re:

Rapporten er kun for Nabogruppens medlemmer, og den skal sendes til departementet. Hvis du leser siste utgave av Karmøy Nytt, så har de skrevet en artikkel om nettopp dette dokumentet. Haha, løgn? Vindmøllene ble nå stoppet pga. Hubro, og det vil nok dette luftslottet av et motorannlegg også.


Gjest

#40

2013-04-19 19:06

Dette er et flott initiativ som dessverre har dratt ut alt for mye i tid. Men når det er sagt, hadde det ikke vært mulig å utredet muligheten for et slikt anlegg andre steder når naboene er så mye i mot som de faktisk er? Jeg mener at Karmøy kommune generelt kanskje ikke er ideell da dette må være blant de kommunene på Haugalandet med størst befolkningstetthet..? Hadde man satt seg ned med et kart over Haugalandet ville man fort sett at det er store utmarksområder hvor det er langt til nærmeste nabo. Det viktigste må vel være å få et slikt anlegg fortest mulig på plass? Med minst mulig motstand? Eksempelvis er Amrock i Espevik i ferd med å avvikle sin drift, der har man et stort område som ligger ferdig utsprengt. Det er også skjermet for støy da det er sprengt mange titalls meter ned i terrenget. I Sveio og Vindafjord er det også store utmarksområder i glissglendte strøk.Problemet med denne diskusjonen er at man har to leire som sitter på hver sin stein og er helt uinteressert i å se på alternativer og kompromissløsninger.

Gjest

#41 Re:

2013-04-19 19:13

#40: -

I tillegg er det jo en gang slik at når man har et motorsportsANLEGG vil det bli lagt restriksjoner på bruken (støyutslipp) fra kommunen. Dess mer sentralt et slik anlegg da er, og dess mer motstand det er fra naboer, jo strengere restriksjoner må man regne med i forhold til timer man kan bruke anlegget per uke.


Gjest

#42 Re: gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

2013-04-20 11:10

#29: Haugesunder - gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

Takk for tipset. Underskrifter samles kun blant naboer utenfor Facebook. Vi er nå passert 1000 her på Facebook og forventer at dette kan mangedoble seg :-)


Gjest

#43 Re: Re: gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

2013-04-20 11:16

#30: gjesten med hesten - Re: gjør dette tilgjengelig også for folk i Haugesund

Som du ser samler denne Facebooksiden flere underskrifter enn noen kan klare å samle med en dør til døraksjon.

Vi må holde presset oppe og støtte dem som vil lage dette fantastiske anlegget.

Det er ikke ofte vi  drar folk fra hele landet men dette anlegget vil dra mye mennesker, derfor er det viktig for hele regionen.

GjesT

#44 lage en stand

2013-04-20 16:17

hva med å få lagd en stand, med litt heftige biler og motorsykler evt. promotere banen, og dens planer. f.eks utenfor oasen og amanda på en lørdag. eller på vårmønstringen den 28. sikkert noen som kjenner noen som kjenner noen som har no heftig i garasjen


Gjest

#45 Re: Re: Re: Re:

2013-04-21 21:59

#39: Gjest - Re: Re: Re:

"Rapporten er kun for Nabogruppens medlemmer" ?  - jeg tror ikke du så hva jeg svarte på. Det var innlegg #12 jeg svarte på som hevder at hubroen drar stor nytte av at området planeres og blir asfaltert.

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2013-04-22 22:04



Gjest

#47

2013-04-23 08:22

Håper det blir flere baner i norge :-)

Gjest

#48

2013-04-29 21:57

Håper dette går i boks. Jeg kommer til å være stamgjest ihvertfall:)

Gjest

#49

2013-05-03 19:49

lett finner den såkalte hubroen vingene fatt å finner seg ny skog
velg alias

#50 hvorfor

2013-05-20 09:25

på arrangemanger som right on og diverse. koffor e det ingen stand eller info om dette bane prosjektet. kanskje fler er eller blir interessert då..

er det så lite innsatsvilje å fronte denne saken?