Nabogruppens opprop mot støy

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nabogruppens opprop mot støy-oppropet.

gjesten med hesten

#26 Re: Støy

2013-04-18 20:24

#17: Trond Daniel - Støy

dette er jo den vanlige måten å løse problemer på. hvis de som ikke vil ha et monster av et anlegg i nabolaget sitt, så kan de flytte. er jo ikkje helt rett det der.

 

dette er likt som f.eks ved haugesund stadion. når de første planene om å bygge kjempe arena der stadion står nå, skulle alle hus fra hollenderhaugen og inkludert norsk folkehjelp fjernes. folk måtte bare føye seg. hvis dette hadde blitt realisert så hadde nok mange sine hjem forsvunnet. men folk kjempa i mot og det blei ikkje som utbyggerene ville..

 

hvorfor skal folk som allerede bor der føye seg?

 

greit nok at dette er et fantastisk prosjekt. nesten et luftslott av et prosjekt. et prosjekt som har vært på tegninger helt siden 1998.

men fremdeles kan man ikkje flytte på folk om de ikke vil.

 

som det er nevnt ovenfor her, så finnes det skremmende mange områder dette kan legges til i stedet for ei av norges mest befolkede øy.

men for all del så håper jeg prosjektet realiseres. men man må virkelig høre på de som allerede bor der..

 

 

gg2k

#27

2013-04-18 21:37

Veldig bra! stå på!

Gjest

#28

2013-04-20 07:28

La grunneierane få ha sine eiendommar i fred!!!! La folk sleppa den støyen og forurensingen rett oppi dørene. Politikerane vil innføra rushtidavgifter, mens det e heilt greit med desse forbrenningsmotorane oppe på helganes. Fy skam, snakk om å møta segsjøl i dørå.....IGJEN,,,,,

Gjest

#29 Re: Re: Ja til Fjord Motorpark

2013-04-20 07:45

#14: Gaute Sanson, "nabogruppen" - Re: Ja til Fjord Motorpark

Har du et forslag te plasering da hvis du kaller dagens plasering for nerme tettbebyggelse?

gjest

#30 Re: Re: Re: Ja til Fjord Motorpark

2013-04-20 08:24

Gaute Sanson, for "nabogruppen"

#31 Re: Re: Re: Ja til Fjord Motorpark

2013-04-20 11:14

#29: - Re: Re: Ja til Fjord Motorpark

Hei, vi har ikke kapasitet til å gå inn på alternative plasseringer. Det bør ikke forhindre oss i å kunne påpeke at den foreslåtte plasseringen er for nær tettbebyggelse. Vi er kjent med at det skal være gjort en undersøkelse for å finne lokaliseringer, og at området ved Helganes kom opp i den forbindelse. Det er en gåte for oss at de ikke kom opp med noe bedre.

racing gjest

#32 plassering

2013-04-20 16:21

hva med å bruke de tomme områdene innover mot bokn. f.eks sprengt flatt hele ognøy. er vel 2-3 hus der. kunne hatt støyvegg mot nord. og dermed mer eller mindre noen som kan reagere..

kunne sikkert vært like greit å hatt det der.

Gjest

#33

2013-05-03 20:06

når dette luftslottet er bygd bor dere i nabogruppen på vea aldershjem alikavell så støy slepper dokker
Gjest

#34 Re:

2013-05-03 23:02

#33: -  

 

ehm, hva med den yngre generasjonen som er med i nabogruppen? Vi bor ko der fortsatt, smartass

Gjest

#35

2013-05-10 19:30

Vist du ikje tåler ein dag/helg i ny å ne med litt motorlyd å dekksjau så begynner eg å lure ka du gjør når naboen klipper plenen sin
alias valgte jeg

#36 dekk og motor sjau

2013-05-20 09:27

hvis naboen din har dekksjau når han klippe plenen så har man store problemer. :P

problemet er er vel forskjell på at naboen klippe plenen et par timer. i forhold te 20 - 30 biler som e på trening eller liknende. treningstider kan bli mange i løpet av ei uka.

forstår ikke at folk ikke forstår naboene her jeg.

Gjest

#37

2013-05-23 17:27

Ser saken eg altså men det må da vara grenser for kor stille man ønsker det