Stopp utbyggingen av Lunkelia på Sjusjøen (ny kampanje 2016)
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Utbyggerne bør bruke mere penger på å tilfredsstille brukere av fjellet .
1. Merking og klopping av stier.
2. Skilting av skiløyper
3. Nedsatt fart fra Rømåsbommen til Storåsen, før det skjer ulykker med myke trafikanter. Lek med livet å gå etter denne veien.
4. Og løypekjøringen i fjellet er i overkant av hva som er nødvendig, på fine dager.
Og også livsfarlig når løypemaskinen kommer kjørende midt på dagen, med masse folk på tur. Kjøringa må være ferdig før folk går ut, innen kl 9. Dette er på fine dager. Det er ikke alltid de løypene som bli kjørt mest som er best, men det er de som kjøres når det trengs som er best. Dette er også en miljøsak. Det snakkes hvert år om at løypekjøring koster så mye. Jeg personlig mener det er mye unødvendig kjøring.
Jeg ønsker utvikling men alt med måte tenker. Ingen pil som går rett til værs. En gang vil den flate ut. Håper de som styrer på Sjusjøen innser det snart.
At de tilslutt vil spille på lag med hytteeierne.
Fordi dette området har så stor verdi for så mange i form av friområde , og bør bevares ubebygd.
Re: En bør tenke seg nøye om før slik utbygging. Viktig kultur arv.
Trafikkproblemer ved kiwi.
Jeg er lei at penger og profitt går føre bevaring av fjellområder som er sårbare områder i dag.
Utviklingen går i feil retning med hva politikken ønsker. Vi skal jo alle verne om miljøet og hva gjør vi.... bygger og ødelegger områder som desverre ikke kan reverseres.
Dette er arvesølvet vi gir våre etterkommere. Jeg blir oppgitt og flau av å være en del av denne generasjonen.
Hyttefelt og veier spiser stadig opp uersattelige friluftsområder. Dette er vakkert fjellterreng med unike skiløyper om vinteren, og stier om sommeren, her går Trolløypa og forbindelsesløyper Nordseter -Sjusjøen. Hyttebygging her er rett og slett miljøkriminalitet!
This Kommune is guilty of short term thinking and planning, as evidenced to the east and south east of Sjusjoen where urban sprawl has been permitted to destroy valuable rural landscapes.
Er 100 % imot denne utbyggingen. Både jeg og kona er i 80-årene og går ikke lenger så mye på ski, men det er nettopp dette området vi benytter da det er ganske nær hytta vår i Nedre Vardeveg.
| This discussion has been closed. |