Flytt Adam hjem til fostermor Gro Mikalsen umiddelbart!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Flytt Adam hjem til fostermor Gro Mikalsen umiddelbart!-oppropet.


Gjest

#226

2016-03-07 22:21

Fordi eg høyrer så masse feil barne vernet her eg bur gjere. Å kor lite man har å stille opp med mot dei.

Gjest

#227

2016-03-07 22:36

barnevernet burde jobbe etter "barnets beste", som jo er meningen, men de griper inn, ødelegger barn og foreldre, lager traumer for resten av et barns liv. de av alle burde vite hvor viktig trygghet og forutsigbarhet er for et barn, og da spesielt et barn som Adam og hans like. bv lager sår i et barns sinn som ikke lar seg lege. men det beste de kan gjøre i denne situasjonen er å la Adam komme hjem.

Gjest

#228

2016-03-07 22:37

Har fulgt historien, dette er katastrofe at denne ungemann skal flytte fra trykke og gode omgivelser, til et hjem hvor pleiende dårlig når rundt til hver beboer , denne ungemann vi gå tilbake i utvikling hurtigere end dere forstår at det dere gjør her er overgrep på et flot ungt menneske.ta dere sammen barnevernet.

Gjest

#229

2016-03-07 23:23

Til barnets beste først.

Gjest

#230

2016-03-07 23:35

På tide at staten selv tenker på barnas beste!

Gjest

#231

2016-03-07 23:59

Det er bare rett og rimelig at han skal hos sin FOSTERMOR som er den omsorgen han kjenner til. Han trenger stabelitet ikke å bli revet ut av en familie og ut i noe som føles nytt og farlig for han.

Denne meldingen har blitt fjernet av forfatteren bak dette oppropet (Show details)

2016-03-08 00:15


Inca Aquila

#233 Re: feilskodd

2016-03-08 00:23

#226: -  

 Det er en etat som er feil skodd, stort sett en haug høns med altfor store sko. De pludrer sammen og produserer helt UTROLIGE KONSPIRASJONSTEORIER, de er ofte småparanoide, de lyver OFTE og BEVISST. Systemet har råtnet på rot, og hvis ikke myndighetene griper inn med ofte sine lurvete mikroendringer, kommer FOLKET til å gjøre revolusjon. Helst det siste. Har møtt dem, frontet både arbeidsfolka i barnevernet, deres advokater og medsammensvorne. DE ER HELT FORSTOKKET!!! BARNEVERNET ER EN LITEN SEKT, EN KULT. Ingen tvil om dette siste 


Gjest

#234

2016-03-08 00:41

Trygghet er helt nødvendig i denne saken. Dersom myndighetene mener det er for billig å ha Adam i fosterhjem, så betal heller fosterhjemmet institusjonshonorar, så lenge hjemmet er den beste løsningen.

Gjest

#235

2016-03-08 00:42

Det er viktig at barn får være der de trygge

Gjest

#236

2016-03-08 00:51

Jeg har jobbet i skolen i 20 år og sett hvordan gode fosterhjem blir terminert av barnevernet. Vet også hvor viktig det er for stabilitet rundt autister så ønsker at denne gutten snarest kommer tilbake til trygge rammer. Krysser alt jeg har for at ikke ødeleggelsen er for stor allerede!
Inca Aquila

#237 Re:

2016-03-08 01:04

#226: -   Det er en etat som er feil skodd, stort sett en haug høns med altfor store sko. De pludrer sammen og produserer helt UTROLIGE KONSPIRASJONSTEORIER, de er ofte småparanoide, de lyver OFTE og BEVISST. Systemet har råtnet på rot, og hvis ikke myndighetene griper inn med ofte sine lurvete mikroendringer, kommer FOLKET til å gjøre revolusjon. Helst det siste. Har møtt dem, frontet både arbeidsfolka i barnevernet, deres advokater og medsammensvorne. DE ER HELT FORSTOKKET!!! BARNEVERNET ER EN LITEN SEKT, EN KULT. Ingen tvil om dette siste 

 


Gjest

#238

2016-03-08 01:12

La gutten få ha sin trygghet i framtiden, hos fostermor.

Gjest

#239

2016-03-08 01:17

En grotesk sak!
Det MÅ gjøres noe med systemet i Barnevernet, slik det fungerer i dag er det IKKE vern for barna!

Gjest

#240

2016-03-08 01:22

Her har barnevernet gjort en STOR feil

Gjest

#241

2016-03-08 03:21

Jeg håper virkelig at gutten kommer seg tilbake til fostermor <3

Gjest

#242

2016-03-08 04:54

Har faglig erfaring med de vansker Adam har og kunnskap om hva som er viktig for hans utvikling og livskvalitet.

Gjest

#243

2016-03-08 05:30

Fordi det er en viktig sak. Hilsen Agnethe. Måtte Gud helbrede han og hjelpe han.

Gjest

#244

2016-03-08 05:59

Det skulle bare mangle at fostermor blir trygget hjelp når hun er syk til å ha gutten hjemme, forkastelig at han nå er fjernet fra hjemmet sitt, stakkars guttunge!

Gjest

#245

2016-03-08 06:49

Fordi jeg synes det er horribelt at en stakkars gutt med autisme og downsyndrom har blitt flyttet fra fostermor grunnet en så tragisk grunn! FLYTT han hjem til fostermor umiddelbart !

Gjest

#246

2016-03-08 07:21

Nå tror jeg det virkelig er på tide å endre bv praksis å bryte bv lovens bestemmelser så systematisk som d gjøres..eller så må loven endres. Når loven krever at alt skal være prøvd før omsorgsovertskelse, at slekta skal kartlegges som førstevalg fosterhjem, at samiskebarn skal komme i hjem m samme kulturbakgrunn osv

Gjest

#247

2016-03-08 07:34

Til barnets beste! Her gjør barnevernet et grovt overgrep mot gutten!
Mor til funksjonshemmet <3

#248

2016-03-08 07:36

Det er flott og se så mange engasjerte mennesker som vil at denne gutten skal få komme tilbake til sin fostermor.
Og jeg håper han får det, personlig tenker jeg barnevernet i samråd med evt andre etater har diskutert mulighetene
for å kunne flytte hjem. Noe de tydeligvis har funnet ut ikke er i samråd for barnets beste. Som mor til en funksjonshemmet gutt som ikke har verbalt språk, må mates og byttes på tenker jeg at noen må skjønne at det er ikke alltid like lett for oss som har hendene fulle med barn ellers, uavhenging om fostermor har flere barn såklart. Noen ganger må man bite i det sure eplet og bare la ting gå som det går. Ikke misforstå meg, men som mor blir man ekstra hardt utbrent. Tenk bare på alle timene som barnet skal ha oppfølging på og ikke minst utfordringene som står i kø når det kommer til forståelse og aksept/kommunikasjon.

Noe har såklart gått feil innenfor barnevernet, borte bra men hjemme best. Men noen ganger må man bare godta at ting skjer. Jeg ser virkelig ikke frem til min egen gutt på 7 år skal flytte ut når den tiden kommer. Men vi kan rett og slett ikke bare håndtere hva fremtiden bringer. Fostermor har forhåpentligvis mulighet til å besøke gutten. Igjen jeg støtter saken, men se det fra den siden en mor som har en funksjonshemmet barn har det. Det er ikke bare bare og jo eldre de blir jo mer utfordringer, ting skal ordnes. Selvom det bare er snakk om 1 person. Jeg er ikke helsefagarbeider, politiker eller annet stor greie. Bare en mor som gruer seg, men som også ser frem til en lengre periode med pauser den dagen gutten min evt må flytte på instutisjon fordi vi ikke har mer tid til ham eller fordi han utgjør en " fare" ved å utaggere med å slå,spenne,sparke,bite osv.  Jeg sier ikke at denne skjønne gutten gjør noe sånt, men tenker han har sine daglige " knock outs". 

Masse lykke til Gro :)


Gjest

#249

2016-03-08 07:51

Noe så forbanna skalmfult må bli gjort noe med as

Gjest

#250

2016-03-08 08:37

Det koster så lite å gi dette barnet en trygg og god ungdom som han trenger, kommunen må betale så mye mer senere når hans ungdomstid blir så utrygg som den nå blir. Faren blir mye uro i kroppen, angst og utageringer.