Sylvi Listhaug må avsettes

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Sylvi Listhaug må avsettes-oppropet.


Gjest

#276 Re:

2016-02-09 21:25

#273: -  

 Norge, er satt tilbake av sosialitene..


Gjest

#277

2016-02-09 21:25

Sylvia L. er en dårlig representant for Norge asyl og Flyktningesaken. Hun mangler respekt for den rollen hun er satt til og for demokratiets spiller. Hun kjører ren FrP- politikk og skjønner ikke forskjellen på partitilknytning og roller som statsråd. Norge må følge FN og folkeretten i Flyktningesaken. Hun fremstår som en oppløpen tenårig i opposisjon mot foreldrene sine. Men her gjelder det flyktninger på flukt.

Gjest

#278

2016-02-09 21:27

Listhaug må ikke få representere hva vi som nordmenn skal huskes for når historiebøkene skal skrives. Dette gagner ikke menneskeheten.

Gjest

#279

2016-02-09 21:30

Får migrene annfall og blir fysisk dårlig av inkompitente snervesynte mennesker generelt. Så når slike skal styre landet utvikler jeg bipolar. Uønsket!

Gjest

#280

2016-02-09 21:43

For menneskeheten.

Gjest

#281

2016-02-09 22:02

Å behandle MENNESKER slik hun gjør er uetisk, kaldt og umoralsk! Skamme seg!!!

Gjest

#282

2016-02-09 22:06

Fordi Listhaug undergraver de samme verdier hun hevder å forsvare.
Hun er en kald og kynisk politiker som har like mye å gjøre som integreringsminister som en pedofil har å gjøre som barnevakt.
Hvis hun ikke fjernes fra sin stilling er jeg redd hun kommer til å stå igjen i historiebøkene som den ministeren som gjorde mest for å ødelegge solidaritet, asylinstituttet, menneskerettighetene og alt annet anstendig hun finner det for godt å blande seg inn i.
Bevar vår kulturarv - Fjern Listhaug!


Gjest

#283

2016-02-09 22:12

Er helt enig det som ble skrevet over!

Gjest

#284

2016-02-09 22:15

Fordi jeg mener regjeringens politikk frarøver flyktningene mulighet til å bli selvberget. Og ved å gjøre det sår de grunnlaget for terror på norsk jord. En annen ting som også skremmer meg er at jo saktere integreringen går, jo mer vokser visst FRP...

Gjest

#285

2016-02-09 22:23

Fordi jeg mener frp og Listhaug oppfører seg som facister

Gjest

#286

2016-02-09 22:26

Jeg er for en jord og et folk, bare fordi noen er født "feil" sted, betyr ikke det at vi ikke er like mye verd.

Gjest

#287 Re: Re:

2016-02-09 22:27

#93: - Re:  

Nei, mitt forslag er at vi innfører en lov med mindre denne ikke allerede eksisterer, om at ekteskap mellom personer under 18 år blir erklært som ugyldig fra det øyeblikk de leverer søknad om oppholdstillatelse, eller må søkes om til kongen, slik loven er for nordmenn i dag. Ekteskapsinngåelser gjort i andre land bør ikke godkjennes men at partene igjen velger dette når de har fyllt 18 år. Loven er for nordmenn som gifter seg i utlandet at denne må godkjennes som juridisk bindende etter de har flyttet tilbake til Norge. 
Personer under 16 år er etter dagens lovgivning regnet som under den seksuelle lavalder, og vi trenger ikke endre noen lov for dette, lovene er der allerede. 
Lovene våre gjelder naturligvis for alle som oppholder seg i Norge, slik de alltid har gjort, å fremstille det som at vi ikke har lover på noe område som gjelder verken gjester eller innbyggere er jo helt latterlig feil. Så: du tar feil. 

Å straffe noen fordi de har fulgt lover som gjelder i et annet land kan man ikke gjøre, så man kan ikke straffe noen fordi de er gift og dette er lovlig i opphavslandet. Derimot er det etter våre lover forbudt og straffbart å ha seksuell omgang med noen under 16 år. Det er to forskjellige ting, og det må opplyses om at det er en straffbar handling, umiddelbart ved ankomst. Alle som befinner seg i Norge, både turister og innbyggere er bundet til Norsk lovverk. 
En person som er utsatt for gjentagelsesfare for noe vi i Norge regner som lovbrudd, bør som mindreårig (seksuell lavalder 16 år, men regnet som barn til 18 år) vil naturligvis etter norsk lov bli ivaretatt av barnevernet. 

Jeg ville sette stor pris på om du ville ha avansert språkbruken din noget, slik at det ikke bare blir trolling (ilegge andre ting de ikke har sagt bare for å provosere til en krangel). Dette er ikke noe jeg vil imøtegå deg på. 

Lovverket vårt er noe jeg setter høyt, men Listhaug inbiller folk om at lovverket ikke gjelder for gjester. Dette er feil. Hun fremstiller Norge som et lovløst land som hun skal redde oss fra. Dette blir bare tåpelig. 
Per Fuggeli må få ha sine meninger om det han vil, det angår ikke meg og jeg er ikke alltid enig med ham, selv om han ofte har samfunnsperspektiver jeg finner interessante å tenke over, som de fleste andre som deltar i samfunnsdebatten. 

Redigert: Nå har jeg lett opp artikkelen der ulike personer i samfunnsdebatten og statlige organ, samt ingress med lovverket som du antagelig viser til her. Som du ser ut i fra Fuggeli sine uttalelser så stemmer de ikke overens med det du indikerer at han har sagt. Jeg vil be deg se nærmere på artikkelen og hvem som har sagt hva, og ikke minst, hva loven sier. Jeg ser ut i fra ingress at loven ikke presiserer ekteskap inngått i utlandet etter landets lov, da er det uklart for meg om loven behøver felle inn en paragraf om gjester eller søkere om oppholdstillatelse eller statsborgerskap, eller om loven også omfatter dem, noe jeg ikke kan forstå at det gjør i dag. Jeg går ut i fra at UDI og Barnevernets regelverk gjelder også for alle barn som oppholder seg i Norge. 
Her er artikkelen, anbefaler lese den en gang til: http://tinyurl. com/jofpnud


Gjest

#288 Re:

2016-02-09 22:35

#5: -  

 Lysthaug jør jobben sin som vi alle skulle jort lenge før!!!!!!!


Gjest

#289 Re:

2016-02-09 22:37

#281: -  

 Jør bare jobben sin helt riktig alt hun jør skulle vert strengere !!!


Gjest

#290

2016-02-09 22:38

Sylvia Listhaug er en av de mest uvitende ministerene vi noen gang har hatt! Først gjor hun en usedvanlig dårlig jobb som landbruksminister,og jobben hun gjør nå er også ufattelig dårlug. Makan til inkompetent menneske skal du lete lenge etter

Gjest

#291

2016-02-09 22:42

Flaut at noen så lite intelligent kan bli minister i et land.
Gjest

#292

2016-02-09 22:48

En snakker om flyktninger som om de skal frata oss alt vi har. Men det er dem som har mistet alt - til og med smykker vil vi frata dem, kanskje det eneste håndfaste beviset på minnene deres. Sylvi Listhaug har et skremmende menneskesyn - enkelte mennesker - deriblant flyktninger - er ikke mennesker i hennes øyner. Det er uholdbart å ha en minister som godter seg når hun som minister vil fremme frykt, mismot, splittelse, fremmedfrykt og hat. Vi vet hva hat kan føre til. Hun har en stor del av hatet som skyller dette landet.


Gjest

#293

2016-02-09 22:49

Fordi jeg ikke kan se på hva som skjer uten å prøve å gjøre noe!! Og fordi jeg ønsker å være et medmenneske!

Gjest

#294

2016-02-09 22:49

Norge trenger ikke selvgode politikere som ikke eier menneskeverd !

Gjest

#295

2016-02-09 22:49

Fordi Sylvi Listhaug MÅ avsettes.

Gjest

#296

2016-02-09 22:51

Sylvi Listhaug står for en innvandringspolitikk som ikke står i stil med tidenes flyktningkrise.

Gjest

#297 Re: Re:

2016-02-09 23:01

#289: - Re:  

 Hva er det med at FrPere ikke kan skrive norsk? Hadde dere ikke gått på norsk skole kunne jeg ha forstått det.

 

Eller som en FrPer ville skrevet:

hva r me frpr ikke kann skreive nårsk.hadde dere ikke gott på nosk skole kune jei forstå de


Gjest

#298

2016-02-09 23:02

Vi er forpliktet til å følge internasjonale lover, og vi trenger en integreringsminister som vil følge opp dette på ansvarlig vis. Listhaug har også en retorikk som er egnet til å skremme og svartmale hva som skal skje med Norge om vi tar inn flyktninger.

Gjest

#299

2016-02-09 23:02

Eneste jeg er uenig med i forhold til dette oppropet, er at hele denne regjeringen med tydelige preferanser til høyreekstreme grupper, må sparkes så raskt som overhode mulig. Listhaugs er bare en representant for regjeringen, hovedansvaret for regjeringens politikk ligger hos statsministeren - hun burde gå først !

Gjest

#300

2016-02-09 23:02

Takk for flott initiativ i anstendighetens og humanitetens navn.
Dette er en nasjonal æressak.
Flytt vekk SL