MOT godsterminal i Hordnesskogen og på Unneland

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra MOT godsterminal i Hordnesskogen og på Unneland-oppropet.


Gjest

#26

2015-12-13 11:50

Nei til utbygging av Hordnesskogen!

Gjest

#27

2015-12-13 12:20

Fordi jeg ikke vil miste et fantastisk turområde som jeg, min familie og venner bruker året rundt. Det er en viktig skog for barna å ha som friluftsområde. Politikerene mener vi nordmen må ut oftere å ha fysisk aktivitet, men da må de ikke ta bort de flotte skogene som er tilrettelagt for fantastisk og naturlig fysisk aktivitet!!!

Gjest

#28

2015-12-13 12:31

beholde turområde!

Gjest

#29

2015-12-13 15:47

Fordi jeg er MOT bygging av godsterminal i Hordnesskogen og på Unneland. La oss bevare de fine turområdene rundt.

Gjest

#30

2015-12-13 20:18

For å bevare Hordnesskogen som det fantastiske turområdet den er.

Gjest

#31

2015-12-14 17:54

Jeg har jogget og gått tur i Hordnesskogen i mange år. Et flott turområde med nydelig natur som vi for all del må få beholde ☺️

Gjest

#32

2015-12-14 20:19

Fordi Hordnesskogen er en uerstattelig plass for alle former for tur,trim og rekreasjon

Gjest

#33

2015-12-14 20:30

Hvis en først skal investere i ny godsterminal må en finne en løsning med sjø og bane. Både Hordnesskogen og Unneland krever omlasting på bil. Dagens godsterminal kan benyttes frem til oljerelatert aktivitet på Ågotnes avtar. Med bane frem til Ågotnes kan dette bli en av Skandinavias mest attraktive godshavner. Det skal likevel bygges ny bro til Sotra og det vil være svært dumt å ikke inkludere jernbanespor.
Fana er et naturskjønt område som allerede er belastet med forbrenningsanlegget i Rådalen, flyplassen og steinmasser fra nye E39 som dumpes i Hordnesskogen. Det er nok!

Gjest

#34

2015-12-14 20:31

Pest eller colera! Jeg er fra Arna og bor på Nesttun. Hordnesskogen bruker jeg ofte. Unneland er natur, kultur og friluftsliv. Jernbaneverket kan verken være opptatt av kulturlandskap, friluftsliv eller natur. Svært trist at dette er deres alternativer. Jeg kan ikke begripe at det ikke finnes områder som er bedre egnet som i dag allerede er belastet med industri og som derfor ikke vil berøre så mange av byens innbyggere. Mvh Katherine Kvilhaug

Gjest

#35

2015-12-14 21:30

Kan ikke forstå at folk vil ødelegge noen av de fineste stedene utenfor Bergen. Her går vi på turer både privat og med skole og fritidstilbud og tar med venner som kommer utenbys fra. Blir sint og lei meg!

Gjest

#36

2015-12-14 21:50

Fordi Jernbaneverket har lagt frem forslag som i for stor grad griper inn i nærmiljøet i Bergen og omegn. Om Hordnesskogen raseres vil politikerforrakten øke drastisk.

Gjest

#37

2015-12-14 22:07

Fordi man kan legge godsterminal andre steder! Steder hvor boliger og verdifull natur IKKE vil gå tapt!

Gjest

#38

2015-12-15 07:37

Bor i Loddefjord, men bruker Hordnesskogen flere ganger i uken både på tur med hund og hest. Dette områd er unik i form av tilrettelagt for ALLE mennesker. Her kan vi enten gå eller løpe både på vei og i skog. Plukke sopp og bær, dagstur eller overnattingstur. Hordnesskogen er også det eneste stedet i Bergen med feltrittsbane, en liten idrett, men svært viktig for dem som bedriver dette.


Gjest

#39

2015-12-15 10:33

Fordi det er viktig å bevare gode friluftsområder og dyrkbar mark for fremtiden.

Gjest

#40

2015-12-15 13:06

Fordi det er høyst nødvendig.

Gjest

#41

2015-12-15 21:59

Kjempebra initiativ!!!!

Gjest

#42

2016-02-08 09:33

Dette er en plassering som er uegnet plassering av godsterminalen. Grunnen for dette er at pen, og mye brukt natur som blir brukt i stor grad av allmenheten vil bli ødelagt. Jeg mener også at det ville vært mer lukrativt å eventuelt plassere godsterminalen nært Flesland. Dette er allerede i "industriområde".man kan plassere den nærmere sjøen hvor man kan losse rett fra sjø eller luft til tåg som frakter varer og div. Videre.
Bekymret

#43 To alternative godsplasser

2016-03-28 13:51

To nye forslag:


1: Sør på Sotra; knytter godsterminalen med ny tunnell/bro til Sotra med godstog & tog for persontransport. Denne nye infrastrukturen/traseen kan samtidig knyttes sammen med nye E39 sørover videre mot Stavanger.

Slik kan vi gjerne få en billig og godt samlet løsning som gir uttelling for flere forskjellige ønsker/planer.


2: Bruk Endelausmarka i OS. Det er forsåvidt utenfor Bergen kommune men et stort skogsområde, regulert for industri, hvor det allerede er planlagt bl.a. steindeponi for Os-tunnellen. Det vil være åpning i tunnelen til Os der så terminalen kan bli lagt helt oppe i E39.


Gjest

#44

2016-04-06 17:51

Hordnesskogen er unik for tusenvis av mennesker!!!!!

Gjest

#45

2016-04-06 22:35

Makan til elendig utredningsarbeid skal en lete lenge etter.