SLÅ RING OM LIONS FØRERHUNDSKOLE

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra SLÅ RING OM LIONS FØRERHUNDSKOLE-oppropet.


Gjest

#1

2015-10-02 20:44

Lions førerhundskole leverer godt grunntrente hunder som passer til den enkelte bruker. De er dessuten flinke til å følge opp ekvipasjene.

Gjest

#2

2015-10-02 20:45

Dette er viktig! Førerhunder er levende dyr som gjør en viktig jobb - men de kan ikke gjøre den jobben uten ordentlig opplæring. Etter at førerhunder ble omdefinert til en "vare" som skulle konkurranseutsettes, har flere dyktige skoler gått konkurs, og de gjenværende tvinges til å konkurrere på pris. Det går ut over antallet treningstimer skolene har råd til å gi hver hund. Som hjelpetrener gjennom mange år ser jeg etter denne omleggingen, stadig flere førerhunder som blir levert ut til bruker uten at de er ferdig trent på alle oppgavene som det kreves av dem. Det går på sikkerheten løs for både fører og hund og kan potensielt være livsfarlig. Lions har på tross av hardt press klart å holde jevn kvalitet på de hundene jeg har sett levert fra dem, og de innehar en helt unik kompetanse på å trene hundene til å mestre moderne byliv med rulletrapper, svingdører etc. De andre skolenes metoder for rulletrapp kan etter min mening gi økt risiko for at hundene skader seg. Når skolene har
blitt tvunget til å konkurrere mot hverandre om levering, blir det umulig å sikre samarbeid mellom alle førerhundtrenerne i landet om å skape bedre hunder. Nå har konkurranseutsettingen ført til at økonomer og folk som aldri selv har trent en førerhund eller brukt førerhund, fordeler bevilgninger utfra hvor flinke de enkelte skolene er til å skryte av seg selv i søknadsprosessen og pris. Det går på bekostning av brukernes og hundenes sikkerhet. Denne praksisen er umulig å bruke på trening av levende dyr til en så viktig tjeneste!

Gjest

#3

2015-10-02 21:37

Jeg har fått fire hunder fra Lions og er veldig fornøyd!

Gjest

#4

2015-10-02 21:50

Lions førerhundskole er etter min mening det klart beste alternativet for oss som trenger førerhund i Norge i dag. Det er tragisk at NAV begrenser valgfriheten slik at nå bare 10 personer i året kan få hund fra denne skolen. Førerhundbransjen er en liten nisje, og vi kan ikke risikere at anbudssystemet raserer den erfaringskompetansen som finnes hos de få fagfolkene vi har å spille på. Det er denne kompetansen som til syvende og sist sikrer at jeg og andre førerhundbrukere kan ferdes trygt i et stadig mer utfordrende trafikkbilde. Sikre kontinuitet og sørg for at de får levere de hundene de har kapasitet til. Vi trenger dette tilbudet!!

Gjest

#5

2015-10-03 07:04

Har fått to hunder fra Lions .kunne ikke vært mere fornøyd ,med hund oppfølging og trenere

Gjest

#6

2015-10-03 14:07

Lions førerhund skole gjør en kjempe innsats.
Håkon Rune Skivik

#7

2015-10-03 16:07

Jeg er "en vanskelig kunde" :-). Jeg har prøvegått hunder fra samtlige skoler som har levert hunder i Norge de siste 20 årene. Jeg har fått levert 3 hunder fra Lions og 1 fra en annen skole. Personlig mener jeg at ingen andre skoler klarer å levere et like godt produkt som jeg har mottatt fra Lions. Min erfaring tilsier at Lions er mye mer kritisk til hvilke hunder de velger å benytte som førerhund, at opplæringen av hunden er mye mer grundig, og at samtrening har høyere kvalitet og gjennomføres i mye mer nærhet mellom bruker og ansatte på skolen. Takk Lions Førerhundskole og Tor Sannum. 

Gjest

#8

2015-10-03 17:01

Jeg har hat hunder fra alle skolene som leverer i Norge. Det som er sagt over kan bare støttes. Det å gå med førerhund er ikke noe man gjør bare utendørs, men også innendørs i sosiale sammenhenger. Hundene må kunne fungere både ute og inne. De blir ikke gode på det uten mengdetrening. Dette er Lions de suverent beste på, og ingen andre jeg har samarbeidet med har i like stor grad vektlagt fungering i sosiale sammenhenger som denne skolen. I tillegg lærer hundene mange ferdigheter som andre førerhunder i Norge ikke kan, som hjelper den synshemmede til å kunne gå over alt med sin firbente ledsager. Jeg har orientert meg med førerhund og gps i Oslo uten noe problem, og slik skal det være! Tommelen opp for et godt grunnarbeid og for gode hunder som ikke bare kan stoppe på fortauskanten, men som er drilla på viktige ting som vi har bruk for i det daglige, enten vi er i butikken, hos legen, på kjøpesenteret der man skal forsere rulletrapper og svingdører på en like naturlig måte som å krysse veien, eller i jobbsituasjonen.


Gjest

#9

2015-10-03 17:46

Håper så mange som mulig støtter opp om ette.

Gjest

#10

2015-10-03 20:01

Har vært forverter for en og passer for flere. Dette er en fantastisk organisasjon og Førerhundskole som fortjener mer støtte da de leverer og følger opp hunder og brukerne på en forbilledlig måte.

Gjest

#11

2015-10-04 05:56

Min svoger er så heldig at han har fått førerhund gjennom dere

Gjest

#12

2015-10-05 08:14

Jeg er Lions medlem, og vi støtter Førerhund Skolen i Oslo hvert år.
Har også vært på besøk der.

Gjest

#13

2015-10-05 09:29

Det er viktig med førerhunder å at, vi støtter de som trener dem.

Gjest

#14

2015-10-06 15:31

Har førerhund fra Lions. En herlig Labrador som er godt opplært. Og får jevnlig oppfølging fra treneren. Takk for hva dere har gitt meg. Håper dere fortsatt får stå på!