Krigsfareopprop

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Krigsfareopprop-oppropet.


Gjest

#26 Re:

2015-07-16 13:03

#25: Dag Øistein Endsjø -  

Hei

Tror du ikke vi har lest denne anti-russiske løgnpropagandaen allerede? Avisene er jo fylt med slike artikler på daglig basis. Hvor mange bloggere og twitrere fra Novorossia (øst/sydøst i Ukraina) følger du med? Hvilken media konsumerer du annet enn NATO-media?

Når det gjelder andre verdenskrig må Putin følge en bestemt linje. Putins/Russlands løgner om andre verdenskrig er dog ikke verre enn Norges løgner.

Jeg syns du bør tåle at vi ikke har totalt meningsdiktatur i Norge - enda. Er du tilhenger av demokrati må du tåle at det eksisterer mennesker som er uenige med deg og med den norske regjeringens offisielle syn på tingene, som repeteres mange ganger daglig i alle de betydelige mediene.

Hovedpoenget: NATO-blokken og NATO-media hisser til krig mot en nasjon som overhodet ikke har gjort oss noe. Vi må unngå en tredje verdenskrig. Og vi har aldri vært nærmere en slik krig enn i dag.

Avslutter med et spørsmål: Har Russland militærbaser og militærøvelser i Canada og Latin-Amerika? Ikke? Altså: Hvem er aggressoren?

Hilsen

Bjørn Brataas

 


Gjest

#27

2015-07-16 16:06

Resultatene etter fredsforhandlingen i Paris i 1919 er et klassisk eksempel på hva som kan skje når enkelt individer får muligheter til å dra opp grenser på tvers av land og kulturer. Anneksering av Krimhalvøya og land som "annekseres" fra Palestinierne skaper store bølger innen internasjonale relasjoner som fort kan komme ut av kontrol og virke krigshissende. Jeg støtter opprop til toleranse og dialog som et middel for å bevare fred mellom nasjoner.

Gjest

#28 Re: Re:

2015-07-16 17:13

#26: - Re:  

 Dette oppropet viser total mangel på kunnskap om situasjonen. Her går de andres ærend. Makan


Gjest

#29

2015-07-16 17:37

Flere må ta stilling til den retorikk og opprustning som kan bidra til nye kriger - ja konflikter som faktisk kan sette verdensfreden i fare. Det er viktig at også tillitsvalgte i fagbeveglsen støtter dette initiativet.
Raymond Marthinsen, leder i LO Larvik og Lardal

Gjest

#30

2015-07-16 18:44

Signerer fordi det er viktig å ta offentlig avstand fra propaganda; svært viktig å unngå krig mellom broderfolk og krig generelt. Jeg tar sterk avstand fra krigshissing og mediemanipulering av fakta. Sonja Sunde


Gjest

#31

2015-07-16 20:40

Den ensidige negative vinklingen på Russland kan umulig føre til noe godt. Russland er hva det er og vi i vesten er nødt til og forholde oss til det. Ikke alle kulturer er lik vår. Man skal ikke pirke bort i en sovende Bjørn. Det må være en bedre måte og forhandle med Russland på enn og hele tiden la være nedlatende mot dem.

Gjest

#32

2015-07-16 21:10

opprustnng fører ikke til noe godt, la oss forsette med vårt gode naboforhold til Russland og la oss se bort fra USAs aggressive holdning,

Gjest

#33

2015-07-16 21:51

Jeg er mot Natos og Norges militære mobilisering mot Russland.
GB

#34 Femtekolonister

2015-07-16 22:15

Regner med at politiet har oversikt over dere som signerer her. Ved en eventuell større krise må jo folk som arbeider mot vårt eget land samles sammen og interneres til krisens eventuelle slutt.

Når det er sagt. Russland burde vært bombet tilbake til steinalderen, først da kunne man ha et håp om varig fred i Europa. Eneste ulempen er at de har et visst arsenal selv... 

Martin

#35 Nei og nei

2015-07-16 22:25

Dette var utslaget, hvordan kan du som leder i Oslo Lo si du representerer de du representerer....... Det var dråpen som fikk mitt beger til og renne over. Ikke tal min sak er du grei... La oss ha egne standpunkt og slippe å ha en slik politisk situasjon som er i Russland. Kan du virkelig ønske noe slikt på samtlige medlemer. Jeg melder meg iallefall ut.

Balsam

#36

2015-07-16 22:27

Sosialister og LO-folk støtter det stadig mer høyreekstreme Russland? Den var ny. 


Gjest

#37 Re:

2015-07-16 22:34

#36: Balsam -  

 

Høyreekstreme? Hva kan være mer høyreekstremt enn den norske regjeringen som hele veien har støttet nazistene i Ukraina og deres folkemord på den russisktalende befolkningen i Øst?

Bjørn Brataas


Gjest

#38 Re: Femtekolonister

2015-07-16 22:36

#34: GB - Femtekolonister 

Bombet tilbake til steinalderen? Sånn cirka 140 millioner mennesker; menn, kvinner, barn, gamle, fortært i et gigantisk holocaust? Av hvilken grunn? Hvilken grunn er god nok for en slik masseutryddelse?


Gjest

#39

2015-07-16 22:42

Jeg signerer oppropet selv om jeg er helt uenig med setningen hvor det påstås at Russland har brudt folkeretten ved å ta la Krim få lov å bli en del av Russland igjen og hvor landet anklages for inngripingen i Ukraina. Russland kan umulig se på Kievs nedslakting av befolkningen i øst - en nedslakting som fullt ut støttes av USA, NATO og Norge. Jeg besøkte i juni Krim og møtte utelukkende folk som sa de interesserte seg ikke i politikk, men de ønsket en bedre fremtid for seg selv og sine barn - da var Russland eneste alternativ!
anonym

#40 Re:

2015-07-16 22:55

#3: -  

 Du mener markeringen av den samme verdenskrigen Russland selv var med på å dra i gang ved å dele Polen mellom seg selv og Tyskland og med det muliggjøre videre tysk ekspansjon? 

Sigurd Lydersen

#41

2015-07-16 22:57

Det skal Putin ha, at han bidrar til synliggjøring og samling av idiotene. Idioter i alle land, foren eder!

Anonym

#42 Re:

2015-07-16 22:59

#36: Balsam -   typisk de pjattende klasser på venstresiden. De tiltrekkes av autoritære regimer og despoter slik fluer tiltrekkes av dritt. 


Gjest

#43

2015-07-16 23:30

Åh herregud - nyttige historieløse fjolser... 


Gjest

#44

2015-07-16 23:43

De som signerer oppropet med "morsomme" navn som Pol Pot, Josef Stalin, osv., er individer som totalt mangler evnen til å forstå sakens alvor. KRIG er ikke moro. Dette oppropet, slik jeg forstår det, går ut på å forhindre krig.

Den norske befolkningen er etter min oppfatning omtrent den mest Putin-hatende og hjernevaskede befolkningen i verden. Null evne til å tenke selv, null evne til å lete opp andre medier enn de regimegodkjente som Dagbladet, Aftenposten, BBC, osv. Null relevant kunnskap hverken om forholdet NATO/Russland eller om hva som skjedde på Krim og skjer i Ukraina. Null historisk forståelse, null geopolitisk forståelse. Alt folk gjør er å repetere makthavernes propaganda - innimellom Game of Thrones og Dill og Dall.

Vi kan altså få en situasjon der NATO slakter Russlands befolkning i en bombeaksjon som får det som skjedde med Tyskland og Japan på slutten av andre verdenskrig til å ligne en hyggelig søndagspiknik. Og det norske folk vil juble og si "Ja! Demokrati! Så vidunderlig og flott!"

Jeg er dog samtidig gledelig overrasket over det faktum at initiativet til dette oppropet ble tatt, av mennesker som faktisk er istand til å se sakens alvor. Håper det blir flere av oss og håper at fornuften kan seire mens det enda finnes tid.

Bjørn Brataas


Gjest

#45 Re:

2015-07-16 23:47

#39: -  

 Enig. Jeg tror vi må tilgi folk for at de ikke vet bedre. God informasjon om Krim/Ukraina er ikke så lett å finne. De fleste nøyer seg med å konsumere den vestlige media som kun sprer løgner om disse emnene.

Paul A. L. Ørstvet

#46 Re:

2015-07-17 00:36

#39: -  

Enig! Krim og folkerepublikkene bremset nasjonalsosialistenes planer om etnisk renskning og folkemord (Russere, deretter Polakker, listen er lang).

Håper Tybring Gjedde signerer, han fikk som vanlig mye kjeft for å gå mot strømmen og si noe "uhørt". Mange i USA er også imot galskapen, alt fra Ron Paul til Noam Chomsky og til og med Henry Kissinger. Derimot støtter George Soros idiotiet.

Informasjon til de som mener vi er uinformerte femtekolonister: Azov battaljonen , Azov emblemet og Sorte Sol symbolet


Gjest

#47 Re:

2015-07-17 00:49

#15: -  

 Hæ?

Paul A. L. Ørstvet

#48 Re: Re:

2015-07-17 00:54

#46: Paul A. L. Ørstvet - Re:  

 En av lenkene ble feil, her er den til Azov emblemet


Gjest

#49 Re: Re:

2015-07-17 02:05

#46: Paul A. L. Ørstvet - Re:  

 George Soros var en av nøkkelpersonene bak maktkuppet i Ukraina i februar 2014. Hans NGO-virksomhet la en viktig del av grunnlaget for revolusjonen.

Geir

#50 Stalinister og Nazister samles om dette oppropet til støtte for Russisk militær aggresjon

2015-07-17 03:08

Man kan se at både Norges mest kjente ny-nazist Tore Wilhelm Tvedt (bl.a. leder i Vigrid), og den profilerte stalinisten Pål Steigan (tidligere leder i AKP-ml) har signert dette oppropet til støtte for Russlands militære aggresjon mot et naboland.

Her samles anti-demokrater både på ytterste høyre og ytterste venstre fløy i sin støtte til Putin.

Det er nyttig å vite hva slags personer som støtter dette oppropet.