Redd Børselv skole og Solbrått aldershjem
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Jeg har selv bodd og jobbet i børselv! Mitt synspunkt på dette er at både barna og de eldre har godt av å få sine første og siste leve år i sin egen bygd!
En feil med den engelske oversettelsen
Hei,
Jeg har akkurat oversatt teksten til engelsk også, men det ser ut som det er en feil med den engelske versjonen siden det står at den er på svensk. Skal få rettet det så fort jeg kan hvis det lar seg gjøre å endre det.
Stopp nedleggelsen av Børselv Skole og Solbrått Aldershjem
Vi bor i Børselv og er under Porsanger kommune. Kommunen kaller seg så fint i festtaler, for en trespråklig kommune. Derfor er det på tide at de lever og regjerer etter det. Hvis det blir fraflytting er det nok de færreste som flytter til Lakselv, men ut av kommunen. Tror nok de kloke hoder må tenke seg godt om, før de ødelegger den fine kommunen vår, med det språklige mangfold som vi har her. Vi trenger alle både i sentrum og utkantene.
Re: En feil med den engelske oversettelsen
#6: Aili - En feil med den engelske oversettelsen
Fikk fikset feilen.
Stopp nedleggelsen av Børselv skole og Solbrått aldershjem
Støtt saken. Finnmark og Porsanger kommune trenger hver bygd og hver arbeidsplass. Det er viktig å bevare språket og kulturen. Uten bygde Norge stopper Norge. Alle kan ikke bo på Østlandsområdet!
Det er Viktig å vise sympati, går ikke med på at den fine bygda vår dør, og at arbeidsplasser frarøves. Børselv har fått mange nye innflyttere i det siste året, og det er mange unge barnefamilier. Er en ekte Børselværing, har vokst opp der på 60 tallet, har kvensk til morsmål. Barna skal gå på Børselv skole også fra høsten av. De gamle må få bo på deres trygge og vante omgivelsen på Solbrått. Til og med barnehagen er lagt ned, heller ikke dette er bra. Tilbudet burde vært der, dersom noen av de unge trenger barnehageplass. Dette virker som bevist avfolkningspolitikk.
Skolen i Børselv er viktig for stedet. Skolen er stor og det kan godt være den må slankes. I tillegg må det være mulig å får til et lyd/bilde samarbeid med skolemijøet i Lakselv i enkelte fag. Vi er tross alt i 2015.
| This discussion has been closed. |