Eiksmarka senter - ja til senteret, men med lavere høyde


Gjest

#1

2015-03-23 22:15

Fordi dette er hjemtrakten og store høyder vil rasere området som i dag fremstår grønt og luftig. Man må legge større vekt på estetikken i plan og bygningsloven . Eiksmarka sitt særpreg har skapt gode oppvekstvilkår for barn og unge nettopp på grunn av lavskala bebyggelse i landlige omgivelser.
Gjest

#2 Underskriftskampanjen

2015-03-24 19:13

Mange av underskriftene dere fikk inn på Eiksmarka lørdag ble gitt under "tvang". Flere av de som skrev under følte at de måtte, p.g.a. pågåenhet fra dere, og de skrev under for å bli kvitt dere. Dette vet jeg med sikkerhet.

Blandois
Gjest

#3 Re: Underskriftskampanjen

2015-03-24 19:51

#2: Gjest - Underskriftskampanjen 

r Jeg vet med sikkerhet at så ikke var tilfellet, påstanden om tvang er hinsides. Den faller på sin egen urimelighet! Man kan bare mer enn ane motivet for påstanden!

Tom Danielsen, Eiksmarka

#4 Re: Underskriftskampanjen

2015-03-24 20:24

#2: Gjest - Underskriftskampanjen 

 Det er påtagelig at du ikke tør fremstå under eget navn når du fremsetter en slik totalt ubegrunnet påstand! Jeg var selv med å samle underskrifter.

 

 

 


Gjest

#5 Re: Re: Underskriftskampanjen

2015-03-24 21:15

#4: Tom Danielsen, Eiksmarka - Re: Underskriftskampanjen 

 Dersom det er noen som angrer lørdagens underskrift er det ikke vanskelig å gjøre noe med det. Send en melding til vellet med kopi av legitimasjon og be om at den fjernes.

 


Gjest

#6 Re: Underskriftskampanjen

2015-03-24 21:17

#2: Gjest - Underskriftskampanjen 

  Dersom det er noen som angrer lørdagens underskrift er det ikke vanskelig å gjøre noe med det. Send en melding til vellet med kopi av legitimasjon og be om at den fjernes.

 

 

Anne Hansen

#7

2015-03-25 12:04

Hei!

Lørdag var jeg på Eiksmarka for å handle på KIWI. Dette ble en lite koselig opplevelse da jeg gjentatte ganger ble "overfalt" av to damer som skulle ha meg til å signere dette oppropet.

 

Om dette er måten dere har samlet inn underskrifter på stiller jeg meg ganske spørrende til om de som har signert faktisk har skjønt hva de signerte på.

Gjest

#8 Re:

2015-03-25 12:44

#7: Anne Hansen -  

 Det er akkurat dette flere mener at de opplevde lørdag.


Gjest

#9 Re: Re:

2015-03-25 12:56

#8: Gjest - Re:  

 Gjest og Anne Hansen

Jeg var også på Kiwi på lørdag, og merket ikkeno tvang. Jeg ble bare forklart litt om senterutbyggingen som jeg synes virker noe svær, og spurt på en hyggelig måte om jeg ville undertegne et opprop om å redusere bygget noe. 

Folk kan da ikke være så dumme at de ikke skjønner hva de skriver på.

 

 

Anne Hansen

#10 Re: Re: Re:

2015-03-25 13:17

#9: - Re: Re:  

 Jeg har snakket med flere som opplevde det samme. Veldig spesielt at de også forsøkte å få barn til å underskrive....

Det må ha vært barn over 18.

#11 Re: Re: Re: Re:

2015-03-25 18:18


Anonymous

#12

2015-03-26 16:56

Hei

Som en av de som sto og samlet underskrifter i helgen ved senteret (vi var flere i flere områder), må jeg bare beklage opplevelsene som enkelte har hatt. Det er ikke bra! Vi var klare på at informasjon skulle gis på en kortfattet måte og at den enkeltes mening skulle respekteres. Videre, vi hadde ikke som mål at barn skulle skrive under. Vi har adressert det og dette skal ikke gjenta seg. Må bare takke for at dere gjorde oss oppmerksomme på det inntrufne og håper med dette at vår sak ikke blir skadelidende.

Jeg må tillegge at vår opplevelse var veldig positiv på den måten at vi traff mange hyggelige personer som både var for og imot vår underskriftskampanje. Spesilet hyggelig var det å prate med de eldre som hadde så mye historier å fortelle. Derfor ble kanskje ikke innsamling av underskrifter så effektivt :-).

Jeg benytter anledningen og ønsker dere alle som er innom denne siden en God Påske :-)

Karina Langseth


Gjest

#13 Re: Re: Re:

2015-04-06 16:04

#9: - Re: Re:  

 - Det er en viktig jobb dere gjør og et viktig engasjement dere viser, sa ordfører Lisbeth Hammer Krog da hun besøkte Ungdommens kommunestyre mandag 24. oktober.

Hun presiserte at politikerne er opptatt av UKS og de unges meninger.

- For dere er jo det viktigste at meninger og beslutninger finner veien til utvalgene, formannskapet og kommunestyret. Derfor tror jeg det er viktig at dere leser sakspapirene og kommer med innspill før sakene behandles i utvalgene, sa ordføreren, som også uttrykte at hun håpet ungdomsengasjementet kan spore til videre deltakelse i samfunnsdebatten og det politiske livet.
- Mange politikere har gått veien via skole- og ungdomspolitikken. Selv satt jeg som leder av Elevenes fellesutvalg og møtte i skolestyret da jeg gikk på Østerås ungdomsskole, sa ordføreren, som også ga de unge litt informasjon om hvordan saker kommer på dagsorden og blir behandlet i de politiske organer.


Gjest

#14

2015-04-24 12:52

Det er ikke utbyggernes lommer som skal fylles av penger når fortetning av en tomt står på agendaen. Det er Eiksmarka som skal berikes, og nærmiljøets ønsker og krav til luft, lys, god kollektivtrafikk i alle retninger skal ha 1. prioritet. GHH