Redd Spesialsykehuset for Epilepsi fra nedleggelse

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Redd Spesialsykehuset for Epilepsi fra nedleggelse-oppropet.


Gjest

#76

2014-10-01 10:10

Jeg har et barnebarn med epilepsi som får uvurderlig hjelp ved sykehuset, noe som er veldig beteyggende for oss pårørende. Vil nok bli mye usikkerhet om sykdommen i forhold til behandling videre, er redd pasientgruppen " kommer bort" i det store bilde om det blir flyttet til offentlige sykehus.

Gjest

#77

2014-10-01 11:23

Æ gikk i 4(!) År å blei kallt førr psykisk syk, at annfallan æ hadde 4-5 gång i uka va psykisk betinga...
Fekk ingen medisin, hukommelsen blei dårligere...
Inn og ut av tromsø & harstad...
samme beskjed kvær gång...

Så kom æ tel SSE, va dær i 6 daga, å fekk stilt diagnose å blei gjedd medisin - å annfallan stoppa umiddelbart!

Må ikkje finne på å legge ned norges, ja kaanskje telogmed nordens, bæste Spesialsykehus førr epilepsi - det vil være en tragedie!

Gjest

#78

2014-10-01 11:40

All ekspertisen er samlet på SSE. Hvorfor ødelegge det? De som jobber der er fantastiske! De er kunnskapsrike og de gjør mye for at vi skal føle oss hjemme når vi må tilbringe lang tid på sykehus. Det vil aldri bli det samme et annet sted!
Velg alias

#79 Tema

2014-10-01 14:40

Det går da f....ikke an å legge ned et så viktig tilbud, blir så provosert av at det faktisk er foreslått å gjøre det.

 


Gjest

#80

2014-10-01 15:29

Det er mye kompetanse der på et sted det er viktig ,ikke spre det som er viktig fagmiljø for mange både legfolk og andre også leger

Gjest

#81

2014-10-01 17:58

Dette må ikke skje!

Gjest

#82

2014-10-02 06:43

Selvfølgelig skal de legge ned alt som betyr noe!E så dritt lei av dette,har selv epileppsi og har hadt det siden eg var 3 år gammel,gjennomgått 3 svangerskap med det,og vet koor mye utfordringer det kan by på i livet når man har epileppsi,derfor vet eg kor mye det er behov for slike spesialtilbud for de som virkelig trenger det,og blir derfor frustrert når eg ser at de alltid skal ta fra de svake i samfunnet,istedefor å opprette flere tilbud flere steder i landet,så tar de sørenmed vekk de få tilbudene som er,det er en skam!Det er mange trangsynte holdninger og for ikke å snakke om folk i helsepersonelet her i landet som ikke har peiling på ka epileppsi er for noe el hvordan ett anfall ser ut,eg vet ka man kan møte når man kommer inn på legevakten med anfall,for ikke å snakke om ka folk klarer å lire av seg,kommentarer som frks "du er jo ikke syk"!Bare fordi epileppsi er en såkallt "usynlig" sykdom som man bare ser når anfallene kommer.Derfor syntes jeg faktisk at ikke bare pasientene selv bør få dette tilbudet,men også de pårørende som ser anfallene,og som også må forholde seg til omverden,nettopp med å bli veiledet på ett sykehus som dette som har spesialisert seg på epileppsi,jeg syntes det er horribelt!Det må da for søren hvis dette har med sparing å gjøre kunne kutte ned på annet enn i helsesektoren som er livsviktig for folk!Men denne underskriftskampanjen burde jo bli lagt frem for de som styrer dette landet,for selv om det er ytringsfrihet i dette landet her,har det dessverre en tendens til å bli glemt etter noen dager ved bare å bli lagt frem på offentlige sider,dessverre.mvh en frustrert landsbeboer i denne såkallte velferdstaten vår!

Gjest

#83

2014-10-02 08:51

Idiotisk idé!!

Gjest

#84

2014-10-02 10:08

Let it be!

Gjest

#85

2014-10-02 16:00

For en vanvittig tanke! En pulverisering av den samlede kompetansen på SSE vil være en katastrofe. Har vært der med min datter mange ganger. Man blir jo faktisk henvist dit, om sentralsykehusene kunne behandle pasientene selv, hvorfor har da SSE så mange pasienter? Alvorlig epilepsi krever en optimal medisinsk behandling. Det er man trygg på at man får på SSE. Som foreldre er man avhengig av at barnet har det så greit som mulig med epilepsi. Anfall kan potensielt være dødelig. Kan politikerne tenke seg å hvordan det er å leve i alarmberedskap over 10år? Hvis behandlingen blir dårligere, hva skjer? I beste fall større press på 1. linjetjenesten..
Så hva viser samfunnsregnskapet da? Med foreldre som ikke fungerer i arbeidslivet? Økonomi skjønner vel selv politikere?

Gjest

#86

2014-10-02 18:32

Dette er en viktig sak

Gjest

#87

2014-10-02 19:08

Legge ned SSE??? Det er jo helt villt!!!

Gjest

#88

2014-10-02 20:38

Mange som trenger dere, både pasienter, pårørende og jeg som er venn av familien

Gjest

#89

2014-10-03 07:14

Vis det ikke hadde vært for sse så hadde jeg ikke hatt det så godt. Har hatt epilepsi siden jeg var født og vært mye på sse. De har hjelpt meg til å få en normal værdag. De fant medesiener til meg og hjalp meg så jeg ikke får annfall å er evig takknemlig for det. jeg hadde annfall Vær dag vært 5 minutt. Så nå får dere serr høre på de som har fått hjelp der i fra. Å har normale liv. Når ikke sykehus finn ut av epilepsi min de sa det var sukker syke he he sse fant det ut dem å jeg er 100 prosent bra hsr ikke hatt annfall på 3-4 år men hadde ikke hatt det vis syke huset hadde sendt meg på 1års kontroll. Ang tab det kan hende att jeg må ha mindre dose ell større dose. Ksn skrive i evighet men nå må jeg slutte. Alle som.ser og skjønner meg så vær med å stemm veldig viktig.

Gjest

#90

2014-10-03 07:21

Når ikke sykehus finn ut av epilepsi min de sa det var sukker syke he he fant det ut dem å jeg er 100 prosent bra hsr ikke hatt annfall på 3-4 år men hadde ikke hatt det vis syke huset hadde sendt meg på 1års kontroll. Ang tab det kan hende att jeg må ha mindre dose ell større dose. Ksn skrive i evighet men nå må jeg slutte. Alle som.ser og skjønner meg så vær med å stemm veldig viktig.

Gjest

#91

2014-10-03 08:07

Spesialistsykehus er viktige innenfor alle felt.

Gjest

#92

2014-10-03 10:07

På SSE yrer det av utrolig flinke folk. I alle leddene her er det bare topp mennesker. De gangene jeg var der sammen med min sønn kan jeg med hånda på hjertet ikke huske noen som ikke gjorde sitt beste for oss. Mange sykehus har svakere ledd, men ikke dette. Det ville være fullstendig feil å legge ned ett sted som dette, og kanskje spre kompetansen rundt.

Gjest

#93

2014-10-03 11:39

viktig sak skriv under

Gjest

#94

2014-10-03 15:58

Det er ikke mulig at det er forslag om å legge ned dette fantastiske sykehuset ,for de med vansklig epelepsi! hvor skal de da bli tatt vare på ,få hjelp. Nå må regjeringen ta til fornuft!

Gjest

#95

2014-10-06 18:45

Signer og del folkens

Gjest

#96

2014-10-08 01:14

Stopp raseringen av Helse-Norge!

Gjest

#97

2014-10-11 19:18

Spesjalsjukejuset må være åpent.det er tusenvis barn og voksne hvem har epilepsi selv eller i familie.

Gjest

#98

2014-10-11 20:29

Grunnen er pga jeg har Eplepsi selv. Og kan selv sette meg inn i pasientenes behov og følelser. Det er vanskelig å forklare for dem som ikke har det. Og hadde de fått sett og følt det. Så hadde de endret meningene sine.

Gjest

#99

2014-10-12 07:05

Det går bare ikke an å legge ned landets eneste spesialsykehus for epilepsi. Det er veldig mange her i Norge som har denne lidelsen, og noen av de oppholder seg på SSE store deler av året. Hva skjer med disse pasientene hvis sykehuset legges ned? Puss det heller opp, og få et flott og moderne sykehus som går til det bedre for de som sliter med epilepsi!

Gjest

#100

2014-10-13 20:03

To gode venner av meg har hatt behov for og fått god støtte av dette sykehuset. Det kan hjelpe så mange fler her i Norge. Det må absolutt ikke legges ned..!!!