Bevar lokalmiljøet på Karlsrud

En utenbys utbygger ønsker å bygge ut eiendommene Raschs vei 38 – 40 og Radarveien 4 til et åtteetasjers nærings- og boligkompleks midt blant småhusbebyggelsen. Bygget som ønskes satt opp, skisseres som et bygg på over 30 meter, og vil utgjøre flere tusen kvadratmeter. Dette vil gjøre bygget høyere enn noen andre bygg mellom Karlsrud og Lambertseter i dag, høyere enn både Lambertseter senter og det planlagte OBOS-prosjektet øst for senteret.

En slik utbygging vil rasere nærområdet vårt og føre til en sterk økning i trafikken. Området rundt Karlsrud T-bane er allerede belastet med sterk og voksende trafikk, og som vil fortsette å øke på grunn av alle prosjektene som vil komme langs Cecilie Thoresens vei. Med barne- og ungdomsskole, videregående skole og barnehage midt i dette området. Vi ønsker å bevare nærmiljøet vårt, og krever at planene om å bygge høyhus på Karlsrud stoppes.

Vi krever at Radarveien 4 fortsetter å være regulert for lavhusbebyggelse, og at eventuell bygging i Raschs vei 38 – 40 bygges i samme høyde eller lavere som omliggende eksisterende bygg på Karlsrud, med nedtrapping mot småhusbebyggelse i alle retninger.

Vi ber deg derfor hjelpe oss med din underskrift, slik at vi kan vise kommunen at vi ikke finner oss i at et ønske om arealutnyttelse og profitt skal rasere vårt nærområde.