Bevar Kjeller flyplass

Kjeller_flyplassOpprop_2017.jpg

Vi ønsker å bevare Kjeller flyplass som en levende, kulturhistorisk flyplass.

*Norges første flyplass. *En av verdens eldste, operative flyplasser. *Flyplassen har i dag et unikt småfly- og veteranflymiljø. *Kjeller er også et utdanningssenter for småfly- og trafikkflypiloter.
Bli med og bevar Kjeller flyplass for framtiden! Politikere i Skedsmo har i årevis omtalt området som indrefilet for utbygging. Nå ser innbyggere i Skedsmo at de har mulighet til å ivareta flyplassen som en grønn lunge, som en enestående luftfartshistorisk kulturarv. Flere spørreundersøkelser viser at fire av fem innbyggere i Skedsmo kommune heller vil beholde hele flyplassen framfor utbygging av en ny bydel, med mer trafikkaos, forurensning og økte skattekostnader i mange mange år fremover. Vi håper at Riksantikvar Jørn Holme i 2017 vil frede eksisterende Kjeller flyplass som et kulturminne for våre barn og neste generasjoner. Kjeller utgjør en verdifull infrastruktur i norsk luftfart, i hjertet av Skandinavia, og et konkurransefortrinn for næringslivet. Vi trenger flere, ikke færre flyplasser i framtiden.

Signér oppropet i dag!

* Opprettet av Bevar Kjeller flyplass
* Stiftelsen Kjeller flyhistoriske kulturpark (Kfk) arbeider for å bevare den unike luftfartshistorien på
Kjeller. Klikk deg inn og se Mulighetsstudien til stiftelsen.

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.

Du vil motta en e-post med en link for å bekrefte din signatur. Vennligst sjekk innboksen din (og søppelpostkassen).