Bevar Kjeller flyplass

11165173_451685154997698_5487131880908616278_o.jpgVi ønsker å bevare Kjeller flyplass som en levende, kulturhistorisk flyplass.

*Norges første flyplass. *En av verdens eldste, operative flyplasser. *Flyplassen har i dag et unikt småfly- og veteranflymiljø. *Kjeller er også et utdanningssenter for småfly- og trafikkflypiloter.

Bli med og bevar Kjeller flyplass for framtiden! Politikere i Skedsmo har i årevis omtalt området som indrefilet for utbygging. Nå ser innbyggere i Skedsmo at de har mulighet til å ivareta flyplassen som en grønn lunge med en enestående luftfartshistorisk kulturarv. Flere spørreundersøkelser viser at fire av fem innbyggere i Skedsmo kommune heller vil beholde hele flyplassen framfor utbygging av en ny bydel, med mer trafikkaos, forurensning og økte skattekostnader i mange mange år fremover. Vi håper at Riksantikvaren vil frede eksisterende Kjeller flyplass som et kulturminne for våre barn og neste generasjoner. Kjeller utgjør i dag en verdifull infrastruktur i norsk luftfart, i hjertet av Skandinavia.

Vi trenger flere, ikke færre flyplasser i framtiden.
Signér oppropet i dag!

Mer om Kjeller finner du på disse nettsidene:
* Støttegruppa på facebook Bevar Kjeller flyplass
* Stiftelsen Kjeller flyhistoriske kulturpark (Kfk) arbeider for å bevare den unike luftfartshistorien på Kjeller. Klikk deg inn og se Mulighetsstudien til stiftelsen.
* Kjellervenner.no
* Kjeller Flyhistoriske Forening
* Kjeller Aerodrome
* Nedre Romerike Flyklubb
* Oslo Flyklubb
* Kjeller Aerosenter
* Webkamera Kjeller
* Flydagen på Kjeller
* Den kulturelle skolesekken Kjeller flyplass

Sak fra Flynytt: Alle vil ha Kjeller

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.

Du vil motta en e-post med en link for å bekrefte din signatur. Vennligst sjekk innboksen din (og søppelpostkassen).