Bevar gatelysene på Norsia!

Bevar lysene i gata vårres!

Sammen er vi sterke, og sammen skal vi kjempe for å få beholde lysene i gata vår, fylkesvei 834! Langs denne gata sykler barna våre på vei til og fra venner. Ungene krysser den på vei til skolen. Her leker ungene, her trilles de små i søvn, og her trimmer nabolagets mosjonister. Statens Vegvesen kaller det "trivselsbelysning" og skal drifte kun 30 lyktestolper langs FV 834 - resten vil Bodø Kommune demontere for å redusere driftskostnader. Dette finner vi oss ikke i, for oss handler det ikke bare om trivsel, det handler om LIV for små og store på Norsia!

I kommunen frontes det at førsteprioritet er at barn og unge skal kunne ferdes trygt i trafikken. Hvordan kan de da nedprioritere gatelys på en strekning hvor det ferdes mange barn og unge, og hvor det heller ikke finnes gang- og sykkelsti?

STØTT OSS I KAMPEN FOR LIV OG LYS PÅ NORSIA!!

Marie Stabell Pettersen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Marie Stabell Pettersen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.