Bedre internett på Vaggestad

Utbedre det dårlige nettet nå!

Internettforbindelsen for oss som er knyttet til Vaggestad sentral er for mange elendig. Kapasiteten er svært liten for flere abonnenter og det er ofte brudd eller feil. For noen har totale brudd på forbindelse vart i dager - ja til og med uker - og det skjer ikke sjelden. Så langt vi kjenner saken skyldes dette ett gammelt nedgravd nett fra 1950-60-tallet der det i dag er mange feil og brudd. Dette er helt uholdbart i dagens moderne samfunn. I dag er nett like viktig som strøm.

Folk trenger internett til næring, jobb, skole og samfunnsaktivitet. Vi krever at nettet oppgraderes raskt. Vi krever å bli behandlet som en del av det moderne samfunnet og ikke som annenrangs beboere i en bykommune. Vi må bare få påpeke at mange landkommuner har langt bedre nett og dekning til sine innbyggere en det bykommunen Sandefjord har til sine innbyggere utenfor bykjerne og tettbebyggede strøk.

Vi krever derfor umiddelbar fornying av internettforbindelsen til alle som er knyttet til Vaggestad sentral.