Vi vil beholde turområdet ved Fuglmyra / Steintrøa slik det er!

Strindamarka_0.JPGTrondheim Kommune og noen lokale skiklubber planlegger utbygging av skianlegg i Strindamarka. Midt i det mye brukte turområdet Fuglmyra / Steintrøa. Et område med et yrende dyreliv og turfolk i alle aldre. Her planlegges store inngrep i naturen med hogst av skog, anlegg av nye skitraseer, graving, drenering og snøproduksjon.

Vi vil beholde turområdet Fuglmyra / Steintrøa slik det er!

Nei til snøproduksjon, anleggsmaskiner og rasering av naturen!

Bevaring av området er viktig for:

Folkehelsa. Området er nærnatur for tusenvis av mennesker. Den er lett tilgjengelig og brukes derfor særlig av eldre, barnefamilier og personer som har problemer med bratte bakker. Her finner man stillhet og ro.

Naturmangfold. Skog, myr og våtmark med rikt dyre- og planteliv, også truede arter.

Læringsarena. Området brukes av barnehager og skoleklasser for å fremme naturglede og kunnskap om skog.

Det er allerede en lysløype her som brukes av mange. Området, slik det er, egner seg fint for nybegynnere på ski. For de som vil trene mer anbefales hele resten av Strindamarka og Bratsberg skianlegg, som har bedre snøforhold.

Klima og Natur som verdi. Bevaring av natur er vårt viktigste klimatiltak. Skianlegg vil kreve mye energi i en tid da vi bør få ned vårt overforbruk av energi. Skianlegget strider mot alt vi vet om hvordan vi skal ta ansvar for framtidige  generasjoner.

Vi som vil beholde turområdet ved Fuglmyra/Steintrøa slik det er.

Ved å signere gir jeg Terje Fossum fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.