Vi krever at ambulanseberedskapen ikke reduseres i Snåsa! Vi har ingen å miste!

Helseforetaket har besluttet å redusere beredskapen ved ambulansestasjonen i Snåsa i 14 uker i sommer. Ambulansetjenesten er en viktig del av akuttberedskapen i kommunene. Snåsa ligger langt unna begge sykehusene, og etter at legevaktordningen ble lagt til Steinkjer store deler av døgnet spiller ambulansen en livsviktig rolle for innbyggerne. Helseforetaket har tidligere signalisert at det pågår en utredning om hvordan ambulansetjenesten i området skal organiseres på sikt (senest omtalt i T-A 07.06.18), hvor et av forslagene er å fjerne ambulansestasjonen på Snåsa.

Det massive oppmøtet og engasjementet hos snåsningene i Folkeoppropet 31. mai er et tydelig signal om at ambulansen er viktig.

Signer oppropet om du er enig med aksjonsgruppa bekymra mødre, og bidra til å sette ytterligere trykk på beslutningstakerne i helseforetaket.

Vi krever at ambulanseberedskapen ikke reduseres i Snåsa! Vi har ingen å miste!

Line Okkenhaug Sjule - aksjonsgruppa bekymra mødre    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Line Okkenhaug Sjule - aksjonsgruppa bekymra mødre kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.