Unngå nedleggelse av restaurant og matfag på Sandefjord videregående skole

Restaurant og matfag står i fare for å bli nedlagt ved Norges største videregående skole!

Tirsdag 20.oktober fikk flere av de yrkesfaglige tilbudene en trist beskjed fra Vestfold og Telemark Fylkeskommune. De har tatt frem sparekniven og nå står "Opplæring og folkehelse" for tur. Denne gangen går det ut over elevene på yrkesfag restaurant og matfag men også andre kunstneriske linjer musikk og design for å nevne et par andre.

NOK EN GANG fjernes de kunstneriske og kreative fagene i vårt fylke !!! De har sakte men sikker lagt ned rm tilbud i landet vårt jevnt og trutt de sener år . Da rekrutteringen har vært lavere , men nå fremover vil Norge trenge 90 tusen fagarbeidere om få år . Sandefjord har et fint mat miljø med gode restauranter og hoteller i byen ,og god / mye turisme som nyter godt av dette . Næringen , kommunen og alle vi i bransjen ønske bevare tilbudet .Det ligger i tiden at yrkene i denne bransjen fremover vil øke betraktelig .Det er derfor ikke i tiden å legge  ed noe som er i vekst . Vi har nesten 70 elever i dag .

DET ER KORT FRIST! Allerede i morgen skal politikerne i fylkeskommunens hovedutvalg diskutere denne saken og 6.november skal den politiske saken skrives ferdig og rådmannen skal komme med sin anbefaling.

Nå MÅ vi stå sammen. Vi må gjøre vårt for å forhindre nedleggelse av de kreative fagene våre , og vi trenger din hjelp til dette! Signer og del på Facebook .Slik at byen vår ikke mister dette . Tenk på ungdommene våre ❤️

Signer oppropet - si nei til nedleggelse av restaurant og matfag  v/Sandefjord vgs !

DEL - DEL -DEL

Elever og fagarbeidere og lærere ved - SVGS    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Kontakt person : Alle ansatte og elever ved restaurant og matfag Svgs .    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Kontakt person : Alle ansatte og elever ved restaurant og matfag Svgs . fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.