Støtt Langhusidrettens forslag om svømmehall og allbrukshall!

Hjelp oss å sikre begge deler! Nå skal det bestemmes hvilken anleggsutvikling det blir i idrettsparken på Langhus. Politikerne skal velge mellom kommunens forslag og idrettens forslag. Nå er det viktig at vi står sammen og blir hørt!

Langhusidrettens anleggsutvalg har jobbet med forslag til kommunen vår lenge - sammen med Norgesgruppen - for å få en best mulig løsning. Kommunedirektøren støtter ikke forslaget vårt og har i stedet foreslått å bygge en svømmehall til 200 millioner og ikke noe mer. Det er en dårlig løsning. Tidsplanen er urealistisk, summen er for lav (i 2019 hadde kommunen foreslått 450 millioner), uansett har ikke kommunen råd, og det verste for oss er at det ikke blir noen erstatning for gymsalen på Vevelstad for turn.

Idrettsrådet mener at turngruppas 400 turnere som nå bruker gymsalen, kan bli puttet inn i Langhushallen gjennom omdisponering der. Hvem skal ut? Det har ingen svar på. Det vil gå ut over basket og idrettsskolen og andre.

Forslaget fra idretten vil gi en helhetlig løsning

• Svømmehall først,
  • så allbrukshall kombinert med allbrukshus,
  • hånda på rattet for kommunen i utviklingen av området mot Vevelstad stasjon (med boliger og butikk mm),
  • kommunen slipper å låne penger
  • og kommunen kan tjene penger på eiendomsutviklingen.
  • Idrettens forslag hindrer ikke andre gode tiltak i kommunen. Tvert i mot kan det gi flere muligheter.

Det er kommunens politikere som skal bestemme hvilket alternativ de går for. Beslutning tas nå de nærmeste to ukene i to utvalg, formannskap og til slutt kommunestyret 5. mai. Så det er nå det gjelder!

Får vi en billig svømmehall eller en god svømmehall pluss allbrukshall tilrettelagt for turn og med lokaler til for eksempel fritidsklubb og musikk?

Oppfordringen fra idretten går derfor til alle dere med hjerte for Langhus: Støtt forslaget vårt, skriv under på denne aksjonen. Oppfordre andre til det samme.

Med sportslig hilsen fra

Anleggsutvalget

Langhus IL Alliansen, Langhus IL Håndball, Langhus IL Fotball

Husk å bekrefte signaturen når du får epost tilbake fra opprop.net. Ved å skrive under, godtar du at vi sender listen med din signatur på til de folkevalgte og administrasjonen i Nordre Follo Kommune.

Anne-Kirsti Brattlie, Langhus IL Alliansen    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Anne-Kirsti Brattlie, Langhus IL Alliansen fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.