Stopp nedleggelsen av Døgnenheten på Storsteinnes!

Hjelp oss å bevare Senter for psykisk helse og rusbehandling Tromsø, Døgn Storsteinnes (tidligere kjent som Kløvertun).

Storsteinnes er en del av DPS Tromsø, og tar imot pasienter fra Tromsø og Karlsøy. Storsteinnes er også lokal DPS(Distrikts Psykiatrisk Senter) til Balsfjord, Storfjord og Lyngen.
Enheten er en viktig del av døgntilbudet til alle disse kommunene.

Denne enheten har bestått i over 40 år. Det har i alle år blitt gitt god behandling der, og bemanningen er stabil. Det er et godt faglig miljø, noe som gjenspeiles i at pasienter ønsker seg dit, da de har hørt positivt om tilbudet via rosende ord fra personer som har vært innlagt.

Det ble i et høringsnotat fra UNN : "Framtidig klinisk struktur psykisk helse- og rusklinikken, Universitetssykehuset Nord-Norge HF", lagt frem forslag om å legge ned blandt annet Døgnenheten Storsteinnes. Det legges der vekt på bærekraftige helhetlige tjenester.  Forslaget går ut på å sentralisere mye over til UNN Åsgård, for å prøve å skape et mer helhetlig og bærekraftig tilbud, men innenfor samme økonomiske rammer.

Vi som jobber ute i distriktet er ikke enige i dette forslaget. Å legge ned et velfungerende DPS vil ikke komme pasienter og pårørende til nytte.  Det bør være mulig å få hjelp i sitt nærmiljø. Dette bør være en rettighet alle har.

Hjelp oss, ved å skrive under på denne kampanjen.

Alle stemmer bidrar. ❤️

Ved å signere gir jeg Veronica Dalelv fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.