Stopp kuttene i Bodøskolen!

Nok er nok! Det har blitt kuttet og kuttet i tre år, nå planlegges nye innsparinger. Skolene drives på minimumsnivå. Elevene har ikke lærerbøker og presses i store klasser, der det ikke er ressurser til de sårbare barna. Fredag 18. nov gikk lærernes tillitsvalgte ut i media og slo alarm, nå må vi foreldre på banen. Gjennom en underskriftskampanje kan vi si fra til våre politikere at dette ikke godtas!

Lytter ikke

Bodø kommune utarbeider planer og budsjett for skolene utifra statistikk som viser at elevtallet blir mindre i årene som kommer, MEN lytter de til sine medarbeiderne som går fra jobbene sine og velger andre yrker? Hva er grunnen til det?
Nye nedskjæringer i Bodøskolene betyr færre ressurser for ansatte og elever i en allerede presset skolehverdag.
- De ansatte får flere og flere arbeidsoppgaver samtidig som antall stillinger reduseres.
- Tilbudet Bodø kommune har i dag for spesialundervisning dekker ikke behovet skolene har.
- Bodø kommune ønsker Helsefremmende skoler i kommunen, men stadig flere kutt påvirker både det fysiske og psykiske miljøet.

Sparer seg til fant

Vi ber derfor alle som deltar på utforming av et kommunebudsjett bite seg merke i følgende: Ei krone spart i klasserommet kan fort bli ti kroner ut til støttesystemene. Ei krone spart i klasserommet kan fort bli det som gjorde at det sårbare barnet ikke klarte å lande på beina etter endt skoleløp. Å bruke penger på skole er en god investering, både menneskelig og økonomisk.

Onsdag 24. nov skal "Årsbudsjett 2022 - Økonomiplan 2022-2025" opp i formannskapet, og 9. desember i bystyret.

Les mer her:

- Slår alarm om skolene i Bodø

- Mindre til barna som trenger det mest

- Budsjett Bodø kommune

Bilder.jpg

Ved å signere gir jeg FAU Hunstad barneskole fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.