Stopp Gigant-hotellet i Sjøgata 35-37 i Bodø

Stopp Giganthotellet i Sjøgata 35-37 i Bodø. Byrommet tilhører hele byens befolkning. La oss beholde byen, kveldssolen og havutsikten. I stedet for å bygge et giganthotell så ber vi om at plassen fylles med funksjoner som kan være til glede og rekreasjon for dagens og framtidens Bodøværinger.

I detaljreguleringsplanen for Sjøgata 35-37 i Bodø har Hundholmen Utvikling AS fått tillatelse til å bygge et 14 etasjers hotell mot sjøen i forlengelse av Bankgata. Hotellet vil stenge for havutsikt og kveldssol/midnattssol i indre bykjerne og bidra til en massiv mur rundt Bodø by og forringe livskvaliteten til alle oss som bor og beveger oss i sentrum.

For å få stanset prosjektet trenger vi din underskrift snarest  - og senest innen 7 juli!

Giganthotellet1.jpg

Slik blir hotellet seende ut. Det blir liggende midt i sikten fra Bankgata/Dronningens gata  og  fra Anna Benoniparken
Neida-_det_stenger_ikke_for_utsikten._._._._.jpeg

Hotellet blir på 14 etasjer. Reguleringsplanen tillater max 8 etasjer for øvrig bebyggelse, Dette er "bare et lite avvik".

2018-05-_utsikt_fra_Bankgata_1.JPG

Dagens og fremtidens Bodøværinger mister både kveldsol, havutsikt og utsikt til  Landegode for alltid!

Bilde_-_Luftfartstilsynet.jpg

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.