Stopp delfinfangsten!

Ikke nok med hvalfangst. Nå skal Norge tydeligvis tillate dreping av delfiner sånn som de gjør i Taiji Japan også: https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-apne-for-delfinfangst-i-norge/70317259
fabrizio-frigeni-629495-unsplash.jpg

Vi har ingen rett til å la de sosiale og intelligente delfinene og hvalene bli dratt fra familien dems og lide unødvendig lenge for vår skyld! Tusenvis av delfiner kan bli jaktet på og slaktet hvert år, og strendene vil bli farget rød, hvis vi ikke stopper dette.

Dyrene kan ikke rope om hjelp. Det er vårt ansvar å hjelpe.

Skriv under på oppropet. Still deg bak kravet om at Sametinget og regjeringen stopper delfinfangsten. Oppropet vil bli oversendt til Sametinget, og Regjeringen.

Del gjerne innlegget.

Begrunnelse til hvorfor vi ikke bør gjøre dette:

Hvaler og delfiner er intelligente og sosiale skapninger: http://www.onegreenplanet.org/animalsandnature/human-intelligence-versus-whales-and-dolphins/

Hvaler og delfiner er en viktig del av økosystemet, og resirkulering av næringen i havet.

Hvaler skaper mer fisk, og mindre klimaendringer:

Norge er medlem av IWC, og de har bestemt ved demokratisk avstemning at ingen skal drive med hvalfangst:

90% hvaler drept i Norge er gravide. Fostrene blir dratt ut, og kastet:

Få spiser hvalkjøtt, eller delfinkjøtt. Vi sender det til pelsfarmene, og Japan:

Så hvorfor driver vi med dette egentlig? Burde vi ikke heller leve i global solidaritet med alle de andre landene, og opprettholde moratoriumet mot hvalfangst? Og dermed bidra til å restaurere de livsviktige økosystemene i havet? Tenk alt det livet som var der ute før. Og se hvordan det er nå. Hvalfangsten førte til den fysisk største, og dermed også den mest påvirkningsfulle utryddelsen av arter i historien: https://www.nature.com/news/world-s-whaling-slaughter-tallied-1.17080

Facebook post: https://www.facebook.com/hvalfangst/posts/1906529982725882
Nei til hvalfangst Facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/NeiTilHvalfangst/

Ørjan Jacobsen Fjeldstad    Kontakt personen bak underskriftskampanjen