STOPP BYGGING PÅ BRÅSTEIN

Jeg vil starte dette dokumentet med å skrive at jeg forstår at dere får mange slike meldinger og innlegg, men vær så snill ta dere tid til å lese dette. Jeg har sett på skisser av vegbygningen ved Bråstein og vil bare si at dette er helt idiotisk. Dette er et område som både 2 og firbeinte seter så utrolig stor pris på, dette vil dere ødelegge med store maskiner som skremmer vekk alt av levende vesener? Hundeskogen er det ensete området som vi kan føle oss frie i, her kan vi slippe hundene uten at gretne menn i midtlivskrisa skal skjelle oss ut bare fordi hunden skal lukte på skolissa hans, eller i verste fall jage hunden slik at den blir merket for livet.   Jeg ser at det skal være tuneller, men i den hastigheten dere jobber i vil det jo være anleggstrafikk der i minst 10 år. Denne anleggstrafikken vil være ødeleggende for folks mentale helse og fysiske helse.   Hundeskogen er ikke bare et turområde, det er et samlingsommrådet, en plass å rømme til om en har mye å tenke på, et paradis fro våre 4-bente venner. Hver dag går det en hel haug av mennesker her for å få fri fra jobb, skole, psykiske lidelser. Jeg er helt sikker på at jeg ikke bare snakker for meg selv når jeg sier at denne ¨turstien¨ har hjulpet meg gjennom flere perioder med tunge psykiske lidelser. Denne turstien får personer som ikke er noe glad i å trene til å komme seg opp av sofaen nettopp for å trene. Tilogmed personer uten hunder som bare vil være for seg selv, eller treffe hyggelige mennesker.   Det er helt ok om dere begynner med anleggstrafikk her, men bare tenk på hvor mange dere ødelegger for da. Så mange personer med psykiske lidelser, personer som bruker denne stien som sin treningsarena.   Så kjære statens vegvesen. Hva betyr mest, folks helse eller en tunell eller sykkelsti for den slags skyld?