Nei til ny kirke i Meland.

Kommentarer

#2

Dette er bare helt feil å prioritere. Framfor ungdomskole/basseng

(Frekaug, 2018-09-12)

#3

Kirker er det nok av. Jeg mener at en skikkelig svømmehall eller 2 må være deg vi trenger her på øyene. Barn og voksne trenger å lære å svømme, med så mye sjø vi har rundt oss. For ikke å snakke om at det er en super aktivitet for alle/familier på vinterstid! Så flere kirker blir så til de grader feil!!!

(Meland, 2018-09-12)

#6

Ny ungdomsskole og basseng er viktigere enn kirke/arbeidskirke.

(Frekhaug, 2018-09-12)

#7

Vi har allerede en vakker, liten kirke og Lindås har en stor og stygg ny flerbrukshall de kaller kirke. Meland bør bruke pengene på en stor svømme-/flerbrukshall nære sentrum og en liten kirkestue ved Meland kirke. Da får kommunen det som trengs.

(Frekhaug, 2018-09-12)

#8

Gamlekirken på Meland kunne alternativt vedlikeholdes eller utbedres og kanskje det også kunne blitt vurdert å lage til et moderne tilbygg med bedre kontorfasiliteter for de ansatte? Jeg mener fortsatt at vi i Meland ikke bør prioritere en helt ny kirke fremfor ny komplett ungdomskole og en helt ny stor svømmehall. Jeg vil også opplyse om at det KUN var Arbeiderpartiets kommunestyrerepresentanter og MDG som ikke var klar for å prioritere et stort kirkebygg på Frekhaug nå. Meland har de siste årene opplevd en stor befolkningsvekst og hvis vi i fremtiden skal fremstå som en attraktiv kommune å bo og jobbe i så skal og bør gode skoler med fullverdige fasiliteter stå sentralt i kommunens prioriteringer. Dette tror jeg de aller fleste av våre innbyggere er enige i. MEN det er svært sent å mobilisere grasrotaksjoner nå når vedtakene i kommunestyret er fattet. Det er svært viktig at innbyggerne i kommunen engasjerer seg også i forkant av behandlinger av økonomi og finansieringssaker i sin kommune. Jeg vil oppfordre alle til å bli enda mer engasjerte i lokalpolitikken og spesielt når kommunale investeringsplaner og diskusjoner om prioriteringer er oppe til vurdering og votering. Heia Meland/Alver

(Meland, 2018-09-12)

#15

Vi trenger mye heller andre ting!

(Flatøy , 2018-09-13)

#23

Fordi kommunen heller trenger ny ungdomsskole og basseng enn en ny kirke!

(Frekhaug, 2018-09-13)

#30

Jeg er sterkt imot at pengene våre skal gå til kirke da kirken som er idag ikke er i sitt fulle bruk.

(Frekhaug, 2018-09-13)

#31

Eg signerer fordi vi har en fin kirke på Meland. Å de har en stor nye en i Knarvik. Bruk pengene på noe annet som kommer flere til gode.

(Meland, 2018-09-13)

#32

Jeg synes det er fullstendig uforståelig at en kirke skal kunne komme før skule eller flerbrukshall! Dette burde i mitt hode være en selvfølge at det er viktigere med et bygg hele Meland TRENGER enn med et bygg en gruppe har LYST PÅ.

(Frekhaug, 2018-09-13)

#42

Jeg signerer fordi jeg mener kommunen må priotere skole, utdanning og ikke minst de eldre før vi bygger ny kirke.

(Frekhaug, 2018-09-13)

#46

Latterlig i det hele tart vurdere noe slikt det å sette igang et slikt prosjekt når vi skal bli en stor familie med felles behov snart. Moderne Egoisme kaller jeg dette.

(Alversund, 2018-09-13)

#49

Er imot ny kirke i Meland, pengene behøves mere på annet. Kirke har vi både her på Øen og i Knarvik i nye Alver Kommune

(Frekhaug, 2018-09-13)

#56

Eg meiner at Meland treng ingen ny kyrkje, men ein god ny svømmehall for oss unge i kommunen.

(Måselv, Troms , 2018-09-13)

#61

Vil at pengene skal bli brukt til noe nyttig!

(Frekhaug, 2018-09-13)

#66

De pengene kan brukes til skole, sykehjem eller svømmehall med terapi baseng. Er ny kirke i Knarvik, så vi trenger ikke en til i Alver kommunen

(Frekhaug , 2018-09-13)

#67

Jeg overhode ikke er enig. BYGG Skole og et tilbud til barn, ungdom og familier som ikke trenger å være knyttet til det kristelige, vi har nok kirker.

(Frekhaug, 2018-09-13)

#70

Å bygge ny kirke i Meland er å gå imot hva folket faktisk ønsker. Kirken ødelegger kommunens økonomi. Den er sterkt uønsket

(Meland, 2018-09-13)

#81

Nei til ny kirke!!

(Frekhaug, 2018-09-13)

#87

Skole er mye viktigere, bygg nye skoler med skikkelig ineklima! Knarvik har ny kirke så hba skal kommunen (Alver) med ny da!!

(Meland, 2018-09-13)

#95

Det er ikkje behov for flere kirker i storkomnunen Alver. Ett godt svømmeanlegg bør prioriteres høyere.

(Skjelanger, 2018-09-14)

#96

Vi har nok kirker i Alver kommune. Prioriter pengene på ny ungdomsskule.

(Rossland, 2018-09-14)

#98

Det er fullstendig unødvendig med kirke.

(Holme, 2018-09-14)

#105

Vi har så fin kirke og det. Så nei

(Frekhaug , 2018-09-14)

#116

Vi har en fungerende kirke i kommunen allerede og det er ikke mer enn en 4 minutt kjøretur til Knarvik for å bruke den nye kirken.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#117

Andre ting som nevnt oppe er viktigere en ny kirke.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#122

Det er helt feil prioritering å bruke så mye penger på en kirke. Skal en først bygge ett forsamlingshus så må man bygge ett flerbrukshus som kan inne holde kino og andre aktiviteter.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#128

Er imot bygging av kirke

(Frekhaug, 2018-09-14)

#133

Det trengs ikke ny kirke. Det er uforsvarlig av kommunen å bruke penger på en kirke som bare et fåtall vil bruke. Også uforsvarlig økokomisk

(Frekhaug , 2018-09-14)

#138

Fordi vi har kirke og trenger ny ungdomsskole!

(Frekhaug, 2018-09-14)

#139

La kulturhus/flerbrukshall være "kirkefritt" ! Bruk pengene slik at det kommer alle tilgode! Med så mange innbyggere, trenger vi tilbud til alle... Barn/ unge trenger gode skoler og andre tilbud! DET forebygger mye...

(Frekhaug, 2018-09-14)

#141

Meland kommune bruker alt for mye penger på investeringer før sammenslåing til Alver kommune.

(Radøy, 2018-09-14)

#146

Eg vil heller ha skule med svømmebasseng , enn ei kirke før hver 10 km, med svømmebasseng kan ungene lære å svømme, og redde liv

(Rossland , 2018-09-14)

#150

Det er ikkje behov for ny kirke i Meland, de ligger en flott ny kirke i Knarvik. Og Meland har ikkje råd til dette uten at det blir økt eiendomsskatt eller innført eiendomsskatt i den nye kommunen Alver. Vist kirken blir realisert må det reduseres andre plasser i kommunen, rådmannen antyder at denne innvesteringen tilsvarer ca 15 stillinger i kommunen.

(Io, 2018-09-14)

#151

Så mye penger burde brukes andre steder.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#153

Skole er viktigere enn kirkebygg.

(Brakstad, 2018-09-14)

#154

Det er hull i hodet å bruke 70 millioner i en allerede skakkjørt kommuneøkonomi for å tilfredsstille noen sin hobby. Det er uansett 5 minutter å kjøre til Knarvik der de alt har sløst mange millioner på samme formål.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#156

Å prioritere ny kirke er en ekstremt dårlig vurdering i en økonomisk presset vekstkommune som sårt trenger utvikling av offentlig infrastruktur, ny ungdomsskole og et bredere kulturtilbud til den voksende barne-og ungdomsbefolkningen i kommunen. Koblingen mellom ungdomsskole og kulturhus er en meget god idé, og bør prioriteres. Det er en prioritering kommunen vil nyte godt av i lang tid. Ny kirke sentralt på Frekhaug er en tilsvarende dårlig prioritering. En eventuell ny kirke bør bekoste dette selv, uten kommunale budsjettmidler. Statskirken er avviklet, og kommunens skatteinngang bør bidra til utvikling som kommer alle i kommunen til gode - ikke øremerkes en gruppe med en særlig religiøs tilhørighet.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#159

Ny kirke er absolutt ikke nødvendig når det finnes en som fungerer helt fint og som har tradisjoner. Vi har små mange andre ting vi trenger. For eksempel bedre og breiere veier, flere fritidsaktiviteter for ungdom som stimulerer kreativitet og positivitet, svømmebasseng, osv...

(Frekhaug, 2018-09-14)

#162

Om kommunen skal bruke penger nå før Alver mener jeg de heller burde få bygd et kulturhus med romfor teater, revy, ungdomsklubb og et større bibliotek. Kanskje vi da kan bli kultursentrum for Alver kommune?

(Frekhaug, 2018-09-14)

#163

Mange viktigere samfunnsoppgaver som må løses før en ny kirke må bygges. Spesielt med tanke på at eksisterende kirke har kapasitet nå.

(Meland, 2018-09-14)

#165

Vi trenger ingen ny kirke. Den vi har er full ca 4 ganger i året. Det andre er økonomien!!! Det blir akkurat den samme vedlikeholdsutgiften på den gamle selv om vi bygger ny. Men viss dei bruker bompengemodellen for å bygge blir det jo greit. 200kr for å komme inn, og blir da Nedbetalt om 300 år

(Frekhaug, 2018-09-14)

#168

Jeg signerer fordi at vi må nødt til å prioritere ting i denne komunen så trenger størst behov. Kirke er ikke et behov eller et tema forran skole utdanning. Befolkningen øker bestandig i komunen å skole plassen blir trangere. Logikken stemmer ikke med et kirke bygg på sunn fornuft her..

(Frekhaug, 2018-09-14)

#170

Ny ungdomsskule med basseng må sjølvsagt prioriterast framfor ny kyrkje.

(Midtsundet, 2018-09-14)

#175

Jeg signerer fordi vi ikke trenger en ny kirke i Meland.

(Meland, 2018-09-14)

#178

Vi skal snart bli en del av Alver kommune, og mener vi har nok kirker som vil dekke behovet. Behovet for oppgradering av skoler, flerbrukshalll og f. eks. svømmehall vil derfor være viktigere.

(Frekhaug, 2018-09-14)

#189

Er sterkt uenig

(Meland, 2018-09-14)

#199

Helt tullete og bygge ny kirke når vi har kirke som fungerer.

(Frekhaug, 2018-09-14)