Stopp forslag om bru fra Vassøy over Roaldsøy
Kommentarer
#1
Jeg bor på RoaldsøySiw Lunde Solvik (Hundvåg, 2023-06-02)
#2
Kommunen ødelegger øynå!Mari Antoinette Hyldetoft (Hundvåg, 2023-06-02)
#4
Roaldsøy er ei tettbebygd øy med liten mulighet til å bygge ut nåværende vei. Øya er alt for liten til å ta imot trafikken fra Vassøy. Det ville i tillegg gjort skoleveien for mange barn farlig.Hilde Sangedal (Roaldsøy, 2023-06-02)
#5
Dette er ikke en gjennomtenkt løsning!Charlotte Tednes (Vassøy, 2023-06-02)
#6
Veiene og bruene på Roaldsøy og Ormøy er ikke laget for mer biltrafikk enn hva det allerede er. Veiene og bruene er for smale.Silje Strømsnes (Roaldsøy, 2023-06-02)
#8
Dette er rasering av eiendommer og sløseri av skattebetalernes penger.Terje Bjørkevoll (Stavanger, 2023-06-02)
#11
Ønsker ikke broSilje Eren Lien (Vassøy, 2023-06-02)
#12
Er i mot bru fra Vassøy til Roaldsøy.Mye bedre alternativ å sluse trafikken rett på blmjørnøybroen.
Espen Solvik (Stavanger, 2023-06-02)
#13
Brua burde IKKE gå over Roaldsøy.Vilde Hanssen (Hundvåg, 2023-06-02)
#15
Veiene og bruene er ikke lager for så mye trafikkVegard Ingvaldsen (Stavanger, 2023-06-02)
#16
Jeg vil ikke ha bru fra Vassøy til Roaldsøy.Vilde Solvik (Roaldsøy, 2023-06-02)
#19
Jeg er uenig og helt imot plan2819. Den bør overhode ikke gå fra Vassøy til Roaldsøy. Skolevei, boligområdet osv er ikke skapt for mer trafikk enn det er idag. Har dere vært på befaring ?Inger Luse Tveit (Roaldsøy, Stavanger, 2023-06-02)
#21
Heilt imot dette forslagetMerete Nøttveit (Hundvåg, 2023-06-02)
#24
Veiene på Roaldsøy er ikke bygget for mer trafikk.Cathrine Bjørø Øverland (Hundvåg, 2023-06-02)
#25
Er oppvokst på Roaldsøy og har fortsatt stor tilhørighet der. En skam at kommunen planlegger et så stort prosjekt over de 3 små øyene!Trine Fielding (Buøy, 2023-06-02)
#27
Støtter ikkje dette proskjektet.Hanne Rebekka Hebnes (Stavanger, 2023-06-02)
#29
For mine foreldre bor i Austrevigå, jeg er oppvokst der. Planen er å overta huset.Eivind Torstensen (Hundvåg, 2023-06-02)
#32
Jeg bor på roaldsøy og er bekymret for hvordan dette vil påvirke nærområdet. Barna på øyane vil bli utsatt for ekstra trafikk situasjoner på en allerede lite tilrettelagt skolevei.Kjersti Hortman (Roaldsøyveien 44a, 2023-06-02)
#33
Det vil rasere hele Roaldsøy.Petter Tveranger (Roaldsøy, 2023-06-02)
#34
Jeg signer fordi jeg er imot broforbindelse fra Vassøy. Bare å foreslå korridor om ilandsetting på Roaldsøy er absurd.Torbjørn Coll (Stavanger, 2023-06-02)
#35
Veiene er maksimalt belastet slik det er nå over Roaldsøy. Her må dere gå en runde til. Helt uakseptabelt forslag.Trine Nilsen (Ormøy, 2023-06-02)
#36
Liten gjennomtenkt forslag igjen fra gjengen i dette bystyretTore Ormøy (Hundvåg, 2023-06-02)
#38
Dårlig løsning fordi dette har stor innvirkning i forhold til de andre løsningene. Dette er skolevei for små barn. Blir svært utrygg. Griper inn i eiendommer og blir en særdeles stor belastning på veiene. Vil også påvirke fuglelivet på holmen hvor broen kommer over.Hege Haslerud (4085, 2023-06-02)
#39
Jeg signerer som beboer på Roaldsøy med grense til planlagt regulering. Forslaget via Roaldsøy kan ikke stå som del av plan for bru til Vassøy og må skrotes.Christer Fossan (Roaldsøy, 2023-06-02)
#45
Det er fullstendig idioti og i det hele tatt vurdere dette. 30 km/t smal vei med minimalt med fortau og unger som bruker veien til og fra skolen og ellers som trasé hvor de enn skal.Stine Coll (Roaldsøy, 2023-06-02)
#46
Å tilføre mer trafikk over et veinett som knapt håndterer eksisterende trafikk er ikke en god idé. Og spesielt ikke når det er skolevei!Kine Torsteinbø (Bjørnøy, 2023-06-02)
#47
Det blir for stor trafikk på skoleveien. Hus må rives hager fjernes. Langøy som broen skulle innom havner nå utenom. En vanvittig dårlig planØyvind Nilsen (Ormøy, 2023-06-02)
#49
Jeg signerer fordi det ødelegger alt for mye natur, dyreliv og fiskeliv. Det er heller ikke behov for dette i det hele tattAlexandra Klinge (Hundvåg, 2023-06-02)
#52
Jeg signerer fordi jeg reagerer sterkt på Stavanger kommune sitt forslag om å ilandføre bru fra Vassøy på sørøstsiden av Roaldsøy (alternativ 3, søndre korridor). Kan ikke forstå at dette en gang er kommet som et forslag. Dette forslaget vil rasere Roaldsøy.Det vil gjøre skoleveien for ungene her ute mye farligere. Unger fra Ormøy, Roaldsøy, Bjørnøy og Hundvåg, som alle må gjennom denne nye trafikkmaskinen. Hus og sjøhus står allerede tett inn til veien, det vil bli livsfarlig å bo her ute med fylkesvei rett utenfor husveggen. Veien skal dimensjoneres til 2500 biler pr døgn? De som har kommet opp med dette forslaget må ha glemt at det faktisk er bebyggelse her ute. Hvor mange hus og mennesker tenker de å fjerne? Kan ikke forstå annet enn at dette forslaget er en GEDIGEN misforståelse.
Forventer at alternativ 3 søndre korridor SNAREST blir fjernet fra Stavanger kommunes forslag til ny reguleringsplan for Vassøy bro.
Grete M. Fossan (Roaldsøy, 2023-06-02)
#53
Veier og bru på Roaldsøy og Bjørnøy er for smale. Økt trafikkerte veier vil også skape farligere skolevei for de mange barna som bor på øyeneElise Aanes (Bjørnøy, 2023-06-02)
#55
Jeg ikke vil at bru til vassøy skal komme opp på Ormøy/RoaldsøyLars olav Nilsen (Ormøyveien 7 c, 2023-06-02)
#59
Jeg bor på Raldsøy med mann og fire barn. Veinettet på øya er ikke beregnet på all den trafikken som nødvendigvis vil komme ved å lage bru fra Vassøy til Roaldsøy. Trafikksikkerheten generelt vil forringes betraktelig og skoleveien til alle barna her ute vil bli atskillig farligere.Ann-Christin Johnsen (4085, 2023-06-02)
#60
Roaldsøy og veinettet er ikke dimmensjonert for dette. Nå må politikerne våkne en gang for alle !Skal de rive 200 eneboliger for å bygge ny vei ????
Våkn opp politikere, dette er galskap !!
Runar Tunem (Roaldsøy, 2023-06-02)
#62
Forslaget er direkte farlig for våre barn. Så mye trafikk gjennom våre gater og utvidelse av allerede trafikkert vei vil kunne føre til ulykker.Så mange hus som allerede står tett intill veien.
Tor Nøttveit (Roaldsøyveien 36, 2023-06-02)
#64
Det påvirker beboereAnniken Vaksdal (Stavanger, 2023-06-02)
#66
Jeg er helt imot at trafikken fra en eventuell fastlandsforbindelse til Vassøy skal sendes gjennom et allerede trangt og sårbart boligområde på Roaldsøy. Det finnes ingen begrunnelse for å fylle opp øya med masse gjennomgangstrafikk. Det vil ødelegge bo - og oppvekstmiljøet fullstendig.MÅ BRUGA VED!
Torgeir Thorsen (Ormøy, 2023-06-02)
#67
Dette ødelegger et helt nabolag, andre alternativer er bedre.Bjarne Hviding (Roaldsøy, 2023-06-02)
#70
En bro fra Vassøy over Roaldsøy vil føre til at jeg og min familie mister huset vårt. Det vil dessuten føre til en enorm trafikkøkning på Roaldsøy som bare kan håndteres ved massive inngrep på hele øya, inkludert broen over til Bjørnøy.Kjetil Moi Østbø (HUNDVÅG, 2023-06-02)
#71
Bru vil ødelegge fauna i området og skape masse trafikk på Bjørnøy.Bjørn Knudsen (HUNDVÅG, 2023-06-02)
#72
Helt vanvittig å vurdere i det hele tatt at det skal komme bro inn til Roaldsøy, på en allerede smal og trafikkert vei, i veldig tettbebygd områdeTone Gimre (HUNDVÅG, 2023-06-02)
#75
Forslaget vil få store konsekvenser for eiendommer langs veien, dessuten smal hovedvei som ikke er dimensjonert for øket trafikk. Utrygg skolevei.Viggo Olsen (Roaldsøy, 2023-06-02)
#76
Det er allerede for mye trafikk gjennom øyene. En bro over til Vassøy, vil skape enda større problemer.Aanes Erlend (Hundvåg, 2023-06-02)
#77
Jeg støtter at ikke bruen skal komme mitt I bebyggelse.Pål Rune Torjussen (Stavanger, 2023-06-02)
#78
Dette forslaget er jeg helt i mot. Pga økende trafikk mengde som vil gå ut over sikkerheten til barns skolevei og dropp punkter langs veien. Veinettet er ikke dimensjonert for mer traffik og ulykker vil lett kunne oppståSteffen Madland (Roaldsøy, 2023-06-02)
#81
Jeg signerer for å beskytte en allerede trafikkfarlig skolevei. Veiene på Øyane tåler ikke mer trafikk etter min mening!Elisabeth Øie (Hundvåg, 2023-06-02)
#86
Bru til Vassøy bør ikke prioriteres.Kjetil Knutsen (Stavanger, 2023-06-02)
#90
Det eksisterer allerede ett forslag om bro over til Bjørnøy. Uakseptabelt å nå legge den inn på Roaldsøy. Det blir for stor belastning på øysamfunnet her ute!Hilde Frick (Bjørnøy, 2023-06-02)
#98
Jeg signerer fordi jeg er imot å bruke så mye penger, rasere Roaldsøy, hindre fremkomst på sjøen for å bygge en bro til Vassøy.Marit Hagland (HUNDVÅG, 2023-06-02)
#100
Er uenig om forslag til trase gjennom Roaldsøy Roaldsøy og Bjørnøy. Veien er skolevei for alle barn på Roaldsøy skole og de fra Ormøtsissel lunde (hundvåg, 2023-06-02)
#102
Dette forslaget høres jo ut som en dårlig aprilspøk. Det kan jo ikke være en seriøs tanke å føre all Vassøytrafikk over Roaldsøy og Skadesundsbrua.Øystein Thorsen (Randaberg, 2023-06-02)
#106
Galskap å kjøre denne veien gjennom roaldsøy og bjørnøyEspen Nordbø (Hundvåg, 2023-06-02)
#107
Jeg bor på Roaldsøy og blir berørt av dette alternativet.Anja Hamre (Roaldsøy, 2023-06-02)
#108
Lite gjennomtenkt forslag!Anders Nordbø (Ormøy, 2023-06-02)
#109
Vil ikke ødelegge idyllen med bru fra Ormøy/Roaldsøy/Bjørnøy, de kan heller øke rutetilbudet med fergen om nødvendig!Tove Kleppe (Bjørnøy, 2023-06-02)
#113
Det er horribelt å legge veien over en bro mellom Bjørnøy og Roaldsøy som har kun en kjørebane. Det er heller ikke muligheter til å opprette 2 kjørebanen og fortau mellom eksisterende bebyggelse.Kjetil Nygård (Vassøy, 2023-06-02)
#114
Stor traffik økning i tettbebodd gate. Rasering av veldig mange eiendommer. Broa må gå fra Bjørnøy til VasdøyKnut Halvorsen (Hundvåg, 2023-06-02)
#117
Det dårligste forslaget så langt er bru fra roaldsøy. Det er lite nødvendig med flere brukonstruksjoner i skjærgården her. Samt at mulig utbygd areal blir litt lite i forhold til kostnadene på totalpakken.Espen Roaldso (Hundvåg, 2023-06-02)
#118
For store inngrep i området. Store negative konsekvenser for miljø, trivsel og sikkerhet. Rasering av miljøet på en unik øy. Flere grunneiere har allerede avgitt grunn til vei når Bjørnøybrua kom. Hus vil måtte rives, hager minimeres, forsvinner. Økt trafikk på skolevei, som igjen gir risiko for ulykker hvor skolebarn ferdes. Støy fra kjøretøy, tung transport. Trafikken vil komme kloss i husveggen. Det er kjent at vegtrafikk støy og vibrasjoner kan gi en rekke negative helseeffekter og økt risiko for utvikling av sykdom. Ref. rapporter fra vegvesenet m.mJorunn K Jonassen (Roaldsøy, 2023-06-02)
#119
Støtter ikke bru mellom Vassøy-Roaldsøy!Ine Redder (Ormøy, 2023-06-02)
#122
Bruen kommer rett foran huset til min mor.Siv Knudsen (Sandnes, 2023-06-02)
#123
- høres helt absurd ut- Dette blir en farlig skolevei, natur
Forstyrres/ ødelegges og vi kommer til å få
enda større fremkomst utfordringer.
- nei til mer bil og ja til ferje på Øyane også.
Nina Kirkengen (Ormøy, 2023-06-02)
#125
Ønsker å bevare byøyene uten slike store inngrep som vil ha store konsekvenser for det det rike natur og sjølivet en har på øyene våre.Camilla Nåden (Hundvåg, 2023-06-02)
#129
Jeg synes ikke det skal gå mer trafikk på veiene på Roaldsøy og Bjørnøy. I tillegg er ikke brua mellom Roaldsøy og Bjørnøy dimensjonert for trafikken som går i dag, og langt mindre for økt trafikk fra VassøyVidar Østevik (HUNDVÅG, 2023-06-02)
#130
Jeg signerer fordi det er allerede er for mye trafikk på hovedveien på Bjørnøy, Roaldsøy og Ormøy. Signerer også da brua mellom Bjørnøy og Roaldsøy ikke dimensjonert for mye trafikk.Kim Tollefsen (Hundvåg, 2023-06-02)
#132
Vil ikke ha bro, hverken fra Bjørnøy eller fra RoaldsøySnorre Grønningsæter (Bjørnøy, 2023-06-03)
#133
Fremlagt forslag vil være fysisk umulig å gjennomføre uten riving og/eller store inngrep på flere (40+) hus og hjem! Vi blir direkte berørt, men har ikke fått varsel fra Stavanger kommune.Sekine Skeie (Hundvåg, 2023-06-03)
#134
Jeg er født og oppvokst på Roaldsøy og ferierer der årlig med min familie.Toril Bosoni (Paris, 2023-06-03)
#136
Jeg signerer mot mer trafikk over Roaldsøy som blir resultatet med bro til Vassøy !Kenn Hopen (Roaldsøy, 2023-06-03)
#138
Forslaget om bru til Vassøy via Roaldsøy vil berøre min og mine barns hverdag i negativ forstand. Veinettet på Roaldsøy er ikke dimensjoner for den ekstra trafikken en slik omlegging vil bety.Ann Kristin Hansen (Stavanger, 2023-06-03)
#141
Bor på marastraen, hvor brua er tenkt ilandført fra Vassøy. Dette vil bli et stort inngrep og ødeleggende for miljøet på Roaldsøy. På Maraskjeret er det hekkende fugler, blandt annet hegre, svaner, ender, ærfugler. Det kommer også hvert år en koloni med noen små fugler. I den lille vika ved Maraskjæret kommer foreldre med barn for å vasse og bade eller fange små krabber. Denne idyllen blir nå ødelagt. Det er ikke mange slike plasser igjen på øya nå. Badeplassen som var i Austravigå ( Fredriks stranden) med rutsjebane og fin sand ble kjøpt av private. Der er det nå brygge og ikke adgang for offentligheten. Dette må ikke skje igjen. Brua vil dessuten ødelegge utsikt og bli et forstyrrende element i området. Grunneiere må avgi eiendom og hager. Mulig kostnader med forsterkning av eksisterende bruer. Farlig skolevei. Støy av trafikk.Åsa Knudsen (Roaldsøy, 2023-06-03)
#142
Store inngrep på Roaldsøy, hus må rives.En fylkesvei gjennomgang øyna,da blir alle som bor i roaldsøyveien berørt,hager,garasjer,sjøhus osv.Skal en rasere Roaldsøy ?Brynhild Roaldsøy (Roaldsøy, 2023-06-03)
#146
Råderett over egen eiendom må oppretholdes.Uhørt at kommune kan ta seg til rette å bygge vei på privat tomt når det finnes andre alternativer.
Karsten Jørgensen (Klepp, 2023-06-03)
#149
Ønsker ikke bro. Dette vil ødelegge de små øyene våre. De som har tenkt ut denne løsningen bør ta en tur bort for å se .Grete Aalen (Roaldsøy, 2023-06-03)
#151
Fordi Roaldsøy blir rasert for at Vassøy skal få bru. Forslaget er helt forkastelig.Ann Elein Smith (4085 Hundvåg, 2023-06-03)
#152
Kan det ikje for ein gangs skyld ble tatt ein fornuftig avgjørelse?? - Skrot planene om bruforbindelse over Roalsøy.Knud Jostein Jonassen (Roaldsøy, 2023-06-03)
#157
Er imot at Roaldsøy skal bli ødelagtIngrid-Marie Grov (Roaldsøy, 2023-06-03)
#158
Veien ikke er dimensjonert.Går igjennom flere hjertesoner rundt skolen.
Ikke sammenhengende fortau.
Forringing av lokalmiljø.
Utrolig kostbart da hus og hager langs hele strekningen må flyttes.
Ellers ett utrolig dårlig veiforslag.
Elisabeth Rosbach (4085, 2023-06-03)
#159
Det er allerede lagt tilrette for bro til Vassøy, fra Bjørnøy. Belastning for beboere på øyane vil bli minimal der, fremfor den formidable inngripen det vil være, om et slikt tulleforslag i det hele tatt skulle blitt vurdert. Rasere eiendommer, gi barna en særdeles utrygg skolevei, trafikkstøy og en for evig tapt idyll - er en alt for høy kost å betale, for disse tre små øyene. Forslaget er helt uakseptabelt!Mette Mikkelsen (Ormøy, 2023-06-03)
#162
Jeg ønsker ikke mer trafikk siden dette er skolevei og økt trafikk vil gjøre det mer uttrykt enn det allerede er idag.John-olav Kirkengen (Ormøy, 2023-06-04)
#164
Jeg er imot forslagetChristoffer Aanestad (Vassøy, 2023-06-04)
#165
- vil går forbi 3 hjertesoner- trafikk farlig
- den økte trafikken over Skadesundbrua
- vei er ikke dimensjonert for den økte trafikken
- forringing av lokalmiljøet
- inngripen i folks eiendom
Kenneth Rosbach (Ormøy, 2023-06-04)
#169
Jeg mener det er elendig og lite gjennomtenkt forslag å legge bro fra Roaldsøy til Vassøy. Det virker som hensikten er å berøre flest mulig og ikke minst mulig.Ole Jacob Aanestad (Vassøy, 2023-06-04)
#171
Plan 2819.Veien på Roaldsøy og iallefall ikke broen fra Bjørnøy til Roaldsøy er dimensjonert for denne mengden trafikk. Allerede overbelastet som den er. Dessuten er det skolevei for mange barn.
Rune Nilsen (Bjørnøy, 2023-06-04)
#174
Det er en helt elendig plan, Komunen må kan ikke bare tenke på økonomi, de bør også tenke på konskvensene og mer praktisk.Bendix Hviding (Roaldsøy, 2023-06-04)
#175
Trafikken øker og veiene er smale ! Bekymret for skoleveien .Carol Åsland (Stavanger, 2023-06-04)
#176
Dette er kvalifisert galskap. Trafikkaos er garantert for utrolig mange. Haugevis av eiendommer berøres og ødelegges.Olav Stavnem (4085, 2023-06-04)
#178
Bomiljøet for meg og resten av beboere på Roaldsøy blir rasert. Fuglelivet på og rundt Maraskjæret for måker, heigre , tjeld med flere blir også rasert.Odd Egil Paulsen (Roaldsøyveien 94D, 2023-06-04)
#179
Dette vil ødelegge bebyggelse, idyll og trygghet på øyaSindre Aalen (Tananger, 2023-06-04)
#183
Jeg signerer fordi jeg ikke ønsker bro mellom Roaldsøy og VassøyCharlotte Langeland (Hundvåg, 2023-06-04)
#184
Jeg signerer fordi jeg ikke vil ha bru mellom Roaldsøy og Vassøy.Lasse Alsos (Roaldsøy, 2023-06-04)
#189
Bor på Roaldsøy og ønsker ikke den økte trfikkenHarald Ingvaldsen (Roaldsøy, 2023-06-04)
#190
Brualternativene fra Bjørnøy og Roaldsøy til Vassøy medfører for store, og lite gjennomtenkte inngrep i et lite miljø med tett bebyggelse og skolevei. Dette alternativet må henlegges.Sten Rasmussen (Ormøy, 2023-06-04)
#193
Dette vil ha langt mer inngripende negative konsekvenser for beboere i plan området enn noen andre alternativ. Jeg er mot bru og for fortsatt fergedrift. Gjerne elektrisk eller hydrogen ferje.Knut Aksel Asp (Vassøy, 2023-06-04)
#197
Vassøy må bevaresOla Sæthern (0551, 2023-06-05)
#198
Håpløst forslag. Gir ingen miljøgevinst og er helt urimelig for mer transport over Roaldsøy og Bjørnøy hvor veinettet allerede er for dårlig og Skadesund broen er en flaskehals allerede. Og mange andre argumenter kan ramses opp som understøtter at det er et forslag som IKKE MÅ VURDERES i det hele tatt. Kan godt forstå at utredninger kan bli dyre når man skal argumentere for eller mot denne trasse’enGunleiv Østebø (Stavanger, 2023-06-05)
#199
Jeg signerer dette oppropet på grunn av at jeg er uenig i dette forslaget.Vassøy brua bør komme opp på Lunde eller Bjørnøy.
Ikke over til Roaldsøy/Ormøy der infrastrukturen allerede er svært belastet. Med mange skolebarn som pr i dag har en stedvis farlig skoleveg, især på Ormøy som ikke har fortau og veldig smal kjørevei.
Elisabeth Brekke (Ormøy, 2023-06-05)