Opprop.net

Suel høyrer heime hos oss!

Kommentarer

#11005

Eg må gjere det eg kan frå sidelinja som vitne til urett

B B (Fosnavåg, 2026-05-30)

#11010

Det er god dokumentasjon på at Suel snakker sant og han er et positivt medlem av lokalsamfunnet i Herøy.

Kristin Hamre (Bergen, 2026-05-30)

#11018

Jeg signerer fordi denne saken er så urettferdig! Det gir ingen mening å sende Suel ut av Norge etter 22 år! UDI oppnår ingenting ved å sende Suel ut, annet enn å vise hvor umenneskelig og urettferdig og meningsløst det systemet de har laget er!

Hanne Kleveland (Oslo, 2026-05-30)

#11022

Vi trenger mer human innvandringspolitikk, og en mer human innstilling i samfunnet generelt. I et lite land som Norge er det i tillegg rom for å vise skjønn i enkeltsaker. Alle som kan kjenne på kjærlighet og rettferd forstår at i saker som dette er det helt vanvittig og grusomt å sende et medmenneske ut av landet de har bodd i hele sitt voksne liv. Stopp galskapen!

Johanne Hortman (Oslo, 2026-05-30)

#11025

En god person som fortjener å bli igjen i Norge. Et land han har hørt til i 19 år!!

Anna Elena Stordal (Ålesund, 2026-05-30)

#11026

Eg signerer fordi det er uhørt å sende Suel ut av Norge etter 22 års botid her der han er godt integrert i lokalsamfunnet der han bur. Og fordi han har gitt riktig informasjon om kven han er heile tida

Ingunn Welle (Ørsta, 2026-05-30)

#11030

Suel en en ekte innbygger i Herøy kommune, dette er heimen hans og har våre det i 20 år!

Embla Gjerde (Nerlandsøy, 2026-05-30)

#11037

Rettferd for Suel 🙏❤️La han få leve i Tryggheit Friheit og ilag med alle oss, som er glad i Suel fordi han er vår venn, og høyrer til her med oss. Vi er familie no❤️Vi har håpet og vi gir aldri opp Frihet for Suel ❤️

Tone Engan Notø (Fosnavåg, 2026-05-30)

#11041

Jeg signerer fordi Suel bør få være på Sunnmøre, hvor han har bodd nesten halve livet sitt

Ole Kristiansen (Bølandet, 2026-05-30)

#11044

Eg syns dette er djupt urettferdig, og opprørande. Det er mange andre som burde vore sendt på hovudet ut av landet av ulike årsaker, men ikkje denne mannen her! Grov feilbehandling og feilvurdering!

Kjerstin Rebekka Sande (Sandshamn, 2026-05-30)

#11048

Fyren er en del av bygda

Kenneth Leirstad (Leine, 2026-05-30)

#11059

Han har holdt på sannheten hele veien men nektet rettigheter grunnet staten har trodd han hadde løyet. Over 20år senere så ønsker de å sende han til et land som ikke lengre er hans hjem, til tross for sannheten han da sa da han kom er bevist. Han har til tross for usikkerheten integrert seg og blitt et del av et lite samfunn som trenger alle sine lokale beboere. La han nå få lever et liv og slippe å starte helt på nytt uten noe støtte eller nettverk.

Karen Margrethe Lindseth (Fyllingsdalen, 2026-05-30)

#11065

Saken er umenneskelig. Folk som har vært i Norge i 20 burde få amnesti.

Bergljot Styrvold (Steinsholt, 2026-05-30)

#11066

Jeg signerer fordi jeg vil ha en rimelig og rettferdig asylpolitikk

Tone Lindheim (Oslo, 2026-05-30)

#11070

Vi må kunne være bedre enn dette. Skjerpings folkens! Led med hjertet!

Elisabeth Linnea Wiig (Oslo, 2026-05-30)

#11075

Suel har snakket sant. Han er integrert i lokalsamfunnet. Han bør få bli i Norge!

Liz Palm (Oslo, 2026-05-30)

#11080

DETTE ER IKKE GREIT!! LA HAN BLI❤️❤️

Amalie Ferking Hasund (Ulsteinvik, 2026-05-30)

#11084

I min mening mangler det dyptgående motbevis fra UDE og andre norske statlige makter som muligens kunne bevise hvorfor denne saken ikke er blitt vurdert mer på alvor. Selvfølgelig har jeg ikke full viten om saken, men menneskerettighetene gjelder også for denne mannen, og mange flere som vårt kjære Norge, kunne ha bistått med mer omsorg i løpet av de flere foregående tiår. Det er ønskelig at også denne saken kan bli revurdert av kyndige mennesker med et balansert syn på omtanke for hvert menneske og dets grunnleggende rettigheter.

(Det er trist at det norske folk iblant tviler på hva som er årsaken til mange avisninger av UDE vedtak. Hjelp oss til å forstå!) På forhånd: Takk!

Venkah Gjermundsen (Risør, 2026-05-30)

#11086

Suel må få bli i Norge😍

Laila Hagen (Ålesund, 2026-05-31)

#11087

Han har jobba å stått på her i landet i 20 år.
Han har alle sin venner her som har blitt som familie for han
Hjerte laust å sende flott ungdom utav landet
Stor skam !!!!
La han få bli 💝

Åse Anita Brekke (Nordfjordeid, 2026-05-31)

#11088

Asylsaken må vurderes på nytt da han nå har dokumentert sentrale deler av sin historie som ikke ble trodd da asylsaken hans ble vurdert - at han er fra Burundi, at familien er død og at han var bare 16 år da han kom.
UNE burde tatt opp saken til ny vurdering av eget tiltak når det viste seg at de tok feil - de kan ikke utvise han til landet de ikke trodde han kom fra uten å vurdere saken på nytt, ut fra nye faktiske opplysninger.

Evy Johanne Willis (Levanger, 2026-05-31)

#11089

Eg ønsker rettferd for Suel.

Janita Sundgot (Vattøy, 2026-05-31)

#11095

Eg signerer for dette er ei statleg overgrep på ein person som ikkje har fått den tryggleiken han som flyktninge barn skulle hatt. Og dette er staten sitt ansvar aleine.💚

Jan M. Vevatne (Asker, 2026-05-31)

#11102

Det skal ikke være mulig å bli behandlet slik av norske myndigheter.

Siv Rydheim (sivryd@live.no, 2026-05-31)

#11112

Jeg signerer dette fordi han har bodd i Norge i 22 år og det viser seg at de opplysninger han kom med var riktig. Familien ble drept og det samme skjer høyst sannsynlig med han hvis han kommer tilbake.
De skal sende han tilbake til et land de påsto han inke kom ifra. Stopp dette og la han bli i det landet han har vært så lenge i og er trygg i.

Ruth Pedersen (Narvik, 2026-05-31)

#11120

Suel har bodd så lenge i Norge at han fortjener å bo her

Lars Dybdahl (Levanger, 2026-05-31)

#11124

Jeg syns de blir alt får dumt å sende tilbake suel etter så mange år i Norge. Det er bare tragisk at Norge oppfører seg sånn ettersom suel har blitt norsk. Han har fått mange venner. Han har fått seg et liv her å vis han blir sendt tilbake hvem er det som skal ta han imot med åpene armer som befolkningen i Norge har gjort. Synd at lande norge oppfører seg sånn, blir rett å slett skuffet.

Petter Berge (Ålesund, 2026-05-31)

#11125

Rettferd for Suel

Ida Malmedal Hauge (Trondheim, 2026-05-31)

#11146

Eg signerer fordi utsendinga er sjølvmotseiande. Dette er ein person som har budd lenge i landet, er godt integrert og klarar seg sjølv. For meg er vedtaket i strid med rettstryggleiken vi meiner folk her i landet skal ha.

Eli Berge Ness (Viksdalen, 2026-05-31)

#11149

Dette er ubarmhjertig.

Silje Winther (Vanvikan, 2026-05-31)

#11157

Jeg ønsker et varmt, rettferdig, inkluderende og nestekjærlig samfunn ❤️

Rita Oddnydottir (Kristiansand, 2026-05-31)

#11159

Jeg mener at han har klart å dokumentere at utsendelselordren en gitt på feil grunnlag og derfor bør få bli i Norge. Han har også vist vilje til å bli godt integrert i nærmiljøet

Catrine Pedersen (Ålesund, 2026-06-01)

#11163

Dette er en stor urett og et overgrep mot et menneske som staten skulle tatt ansvar for fra dag 1, da han var et barn.
Et flott menneske og en ressursperson for lokalsamfunnet. Det er slike vi ønsker inn i landet vårt.

Arne-Sverre Vassbotn (Ålesund, 2026-06-01)

#11168

Fordi denne mannen selvfølgelig må få lov å bli i det som bare kan beskrives som hans hjemkommune ❤️

Gurli Bosch (Ålesund, 2026-06-01)

#11174

Dette går ikke an!!

Kari Thingelstad (Ringerike, 2026-06-01)

#11181

Krever rettferdighet

Karete Fauske (Vennesla, 2026-06-01)

#11183

Rettferd for Suel

Marita Skorgen Scheide (Ulsteinvik, 2026-06-01)

#11184

Eg signerer fordi det er det reine vanvit å sende ut ein så godt integrert person som ein ikkje har kunne sende ut i løpet av s¨å mange år. Spesielt fordi han ALDRI har snakka usant om eigen bakgrunn. DETTE KAN IKKJE NOREG OG STYRESMAKTENE VERE KJENDE FOR!

Torbjørn Ole Johansen Frost Widnes (Ulset, 2026-06-01)

#11186

Jeg signerer fordi han fortjenes sjansen :)

Maximiliano Jesus Toro Caroca (Ålesund, 2026-06-01)

#11187

Eg signerer fordi eg synest at det å sende ut ein person som har vore her i 20 år er hjertelaust og heilt unødvendig ! Seil har vore ein lovlydig og god borger i Norge desse åra, og Norge treng unge folk som han. Og forresten han vart ikkje trudd på at han var ifrå Burundi, så kvifor blir han då sendt nettopp til Burundi ?!

Bjørnhild Nykrem Josefsen (Stranda, 2026-06-01)

#11194

Rettferdigheten må seire❤️

Grethe Brune Pedersen (Ålesund, 2026-06-02)

#11196

Eg vil Suel skal være her han høyrer til. ❤️

Øyvind Grønnevik (Fosnavåg, 2026-06-02)

#11198

Suel hører hjemme i Norge!!!

Robin Røssevold (Ålesund, 2026-06-02)