sammen om en endring

Jeg mener at vi burde stenge skolene i Corona periodene! For eksempel er det på Sandefjord videregående skole (SVGS), Norges største videregående skole og andre skoler ca. 2000 elever og 300 ansatte.   elever på min skole og jeg vil ikke ta den sjansen på og smitte mine pårørende og familie, og på andre skoler så er det ca 300. Det er ikke alle skoler som er så store at man klarer å holde avstand! Uansett hvor flinke vi er med håndsprit og vasking av hender veit vi aldri når en av elevene har covid-19. vi setter en stor del av familien vår og andre vi er glad i, i fare. det er derfor ganske stor sannsynlighet for at vært fall 50% av våre elever er med andre elever fra andre skoler på fritiden. Burde vi ikke gjøre noe med dette?! Når går grensa?! Er det rett at jeg som elev skal måtte si ifra at dette ikke er greit? Jeg mener vi burde få hjemme skole igjen og prøve og forhindre smitten mest mulig, og beskytte andre og de vi er glad i! Selv om halve skoler er satt i karantene hjelper ikke dette for vi blir ikke tatt på alvor. Vi i risikogruppene blir utsatt hver dag og vi er redde for å gå på skolen. er dette i det heletatt riktig!? vi må gjøre en forskjell nå, før det er for sent!!!