Ryttere for Rekruttering og Fair Play

Det virker til å være et økende antall overkvalifiserte ekvipasjer som rir på lavt nivå i dressur. Jeg tenker da hovedsakelig LC og LB, som er inngangsbilletten i konkurranselivet for mange.

Dette kan være skadelig for rekrutteringen, og vi ønsker å oppfordre NRYF til å gjøre en endring i KR(Konkurransereglementet), slik at ekvipasjer kan bli overkvalifisert i disse klassene i en gitt periode. Det kan være at f.eks. «har man oppnådd over 70% fem ganger eller mer i LC/LB, er man utelukket fra start i klassen innværende og kommende kalenderår» eller at man lager en poengtabell som styrer om man er overkvalifisert eller skal nedklasses.

Ved å signere godkjenner jeg at Lene Mari kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.