Bevar skiløypene på Nordfjellstølen

Jeg ønsker at den delen av dagens skiløyper som går i veinettet til Nordfjellstølen skal vernes mot å bli brøytet vekk. Ved å signere dette oppropet støtter jeg kravet om at Etnedal kommune regulerer inn dagens løypetraseer som går i vegnettet på Nordfjellstølen i områdets reguleringsplan. Slik sikres hele områdets unike karakter på vinteren og at tilstøtende områder til Nordfjellstølen får kjørt løyper på vinteren, da disse også i fremtiden må kunne kjøres over eiendommen Nordfjellstølen.   Aurdal og Kruk løypelag støtter innreguleringen av løypene. Løypelaget påpeker i sin rapport: ”Nordfjellstølen er et knutepunkt for hovedløypa sørover fra Danebu via Bjørgovarden til Tonsåsen og til hyttefeltet i Fjellsbygda. Nordfjellstølen er også et knutepunkt for løyper fra Ølslykkja over Stiklingene, og løypa fra Øvre Rotvasslie/Kolsrudstølen”

løypenett_ved_brøyting1.jpg

Magnus Blegen / nordfjellstolen@gmail.com    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Magnus Blegen / nordfjellstolen@gmail.com kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.

kysytään!-- Large modal -->