Redd Nordtvedt gård

395855005_689122713323683_7902623587508523320_n.jpg

Nordtvet gård “opplever” manglende kommunalt vedlikehold. Dette har skapt så ugunstige forhold for dyrene at leietakerne nå avvikler driften. Hvis ikke kommunen prioriterer å gå inn og vedlikeholde denne fantastiske gården, vil dette viktige tilbudet forsvinne.

Barnehager, lokale beboere, barn og ungdom nyter å være med dyrene på denne vakre gården hver dag.

Det er gitt et anbud på 2,5 millioner for å forbedre uteområdene, men det er viktig å merke at også stallens indre trenger vedlikehold. Før noen store endringer gjøres, bør gulvet i stallen sjekkes nøye for å unngå situasjoner som på Ellingsrud, der armeringsjernet syntes igjennom flere steder, og boksene er i ferd med å falle fra hverandre på grunn av rustent metall i bunnen.Kostnadene for disse forbedringene er en betydelig byrde og helt urealistisk for en leietaker å ta på seg, med en kontrakt som fornyes hvert femte år. Det betyr at leietaker kun er sikret drift i en femårsperiode før leietaker må forhandle en ny avtale.

Hva har skjedd med Groruddalssatsingen i denne sammenhengen?

Ved å signere gir jeg Trude fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.