Organisering av Sámi klinihkka.

Samisk spesialisthelsetjeneste for den samiske befolkningen vil bli behandlet som egen sak i Regioalt brukerutvalg for Helse Nord den 14.09.21 hvor styringsmodellen for Sámi klinihkka skal drøftes. Undertegnede er brukerrepresentant og vil legge  fram forslag om at Helse Nord i samarbeid med Helse og Omsorgsdepartementet snarest tar et initiativ til å få lagt klinikken som eget foretak direkte under Helse Nord med eget Styre og Budsjett.

Det er ønskelig med en bekreftelse fra Utvalgets samiske representanter som deltok i Utvalgsarbeide å bekrefte at det var denne modellen som var et ønsket vedtak uten å bli hørt - dessverre.

Dette vedtaket er ønskelig inntil en langvarig utredning om en eventuell mere velegnet organisasjonsmodell foreligger,

Ester Fjellheim, Brukerrepresentant Helse Nord.    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Ester Fjellheim, Brukerrepresentant Helse Nord. fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.