Opprop.net

Nei til renteheving! SR - Bank må stå i ro

Igjen hever banken renten.Flere har tidligere tatt til ordet for at det er feil medisin. Vi ser nå også litt av effekten i at flere steder i offentlig sektor bremser investeringer samt vedlikehold med nettopp argumentet at renten er høy. Jeg frykter vi bare ser starten av det som vil være økt arbeidsledighet, og en skikkelig utfordring for de familiene/ personene som sitter nederst ved bordet.  

LOs sjefsøkonom har også vært krystall klar i dette spørsmålet: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lo-renteokningene-har-ikke-vaert-svaret/16029155/

https://frifagbevegelse.no/loaktuelt/norges-bank-bor-droppe-flere-renteokninger-i-2023-mener-los-sjefokonom-6.158.931112.e4a72920f4

Initiativ tatt etter lokale fagforening klubbers oppfordring.


Richard Storevik
Kontakt forfatteren

Signer dette oppropet

Ved å signere godtar jeg at Richard Storevik vil kunne se all informasjon jeg oppgir på dette skjemaet.


ELLER

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.


Vi må bekrefte at du er et menneske.

Jeg samtykker til behandling av opplysningene jeg oppgir på dette skjemaet for følgende formål: