Nei til kraftsløsende datasenter i Skjåk!

Undertegnede sier nei til kraftsløsende datasenter i Skjåk, slik det har blitt kjent har vært dialog om mellom Skjåk kommune og dataselskap.

Datasentre, spesielt dem som driver med kryptovaluta, bruker enorme mengder energi, og det er ikke tiden for å legge til rette for slike selskap nå som vanlige forbrukere sliter med høye strømpriser og det er kraftkrise i Europa.

Det å tilby kraft til produksjon av den anarkistiske kryptovalutaen, er også i sterk konflikt med klima- og naturkrisa og nødvendige tiltak for denne. Vi bør prioritere tilgjengelig energi for viktige og samfunnsnyttige formål, ikke for produksjon av kryptovaluta eller «datalagring» som ikke har et klart definert samfunnsnyttig formål.

Dette oppropet er startet av Naturvernforbundet i Ottadalen og Sel.

- Vi vil overlevere underskriftene til ordfører og kommunedirektør i Skjåk kommune.

- Vi vil samtidig kreve at kommunen snarest avholder et åpent folkemøte om saken. På et slikt møte må kommunens administrative og politiske ledelse informere om sitt syn på saken, og det må gis full anledning til spørsmål og kommentarer fra salen.

Kryptovalutasmuldring1.jpg

Nelly Einstulen, Naturvernforbundet i Ottadalen og Sel    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Nelly Einstulen, Naturvernforbundet i Ottadalen og Sel fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.