Nei til belastninger pga helgestengt barneavd i Kristiansund!

En familie i Kristiansund mistet sin lille gutt på 10 måneder søndag 22.februar. Mange av oss setter dette i direkete forbindelse med at barneavdelingen i Kristiansund var stengt, slik den er hver helg, hele påska og i åtte uker om sommeren Årsaken til stenging er at det skal spares penger og barna blir derfor flyttet med ambulanse eller ambulansehelikopter til sykehus i Ålesund eller Trondheim.

På Facebook er det opprettet en egen side som heter "Vi som trenger barneavdelingen i Kristiansund!" Her finnes mye informasjon om det som har hendt og den kampen som har pågått og som pågår for å få gjenåpnet barneavdelingen i Kristiansund.

Nå har vi mistet et barn. Et barn vi ikke hadde råd til å miste. Vår medfølelse til familien.

Onsdag 25.februar avholdes Møre og Romsdal Helseforetak styremøte i Ålseund. Jeg anmoder dere om å støtte dette oppropet umiddelbart, slik at vi kan gjøre bl.a. dette styremøtet oppmerksom på at vi er mange som sier et kraftig nei til at vi ikke aksepterer det som har hendt eller lignende slike belastninger pga barneavdelingen stenges hver helg, i påska og om sommeren.