Hvorfor Gjøvik VGS bør ha en lesesal i tillegg til biblioteket

Husk å bekrefte signeringen på mailen din:)

Å etablere en lesesal ved skolen vil være en god idé for flere grunner. For det første vil en lesesal være en logisk tilleggstjeneste til biblioteket, som ikke alltid er åpent om kvelden. Dette kan være en utfordring for elever som ønsker å forberede seg til eksamener eller andre skolerelaterte aktiviteter etter skoletid. En lesesal vil gi dem muligheten til å få tilgang til læremidler og studieplasser på en mer fleksibel måte, noe som vil bidra til å styrke deres læring og akademiske prestasjoner.

På et emosjonelt nivå vil en lesesal også bidra til å øke studentenes motivasjon og fokus på skolearbeid. Ved å tilby en rolig og avslappende studieatmosfære, vil studentene få mulighet til å konsentrere seg bedre og fokusere på sine studier uten distraksjoner. Dette kan igjen føre til bedre læringsresultater og en større grad av mestring og selvtillit.

Til slutt vil en lesesal også være et viktig bidrag til skolens omdømme og profil. Ved å tilby en ekstra service som en lesesal, viser skolen at de bryr seg om studentenes læring og deres behov for en god studieatmosfære. Dette kan igjen bidra til å øke interessen for skolen blant mulige elever og foreldre, og styrke skolens omdømme i lokalsamfunnet.

Ved å signere gir jeg Kristian Furuseth fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.