La Hussein få bli!

Norske myndigheter er nådeløse i sin effektuering av utvisning – bortvisningsvedtak i henhold til Utlendingsloven.

Denne gangen handler det om Hussein. En hyggelig familiefar med kone og to barn. En mann som er godt likt i nabolaget, som er godt integrert i lokalsamfunnet og som i kraft av sin væremåte framstår som en god rollemodell for oss alle. For Hussein og hans lille familie er dette nå en brutal realitet.

Hussein har fått endelig avslag på søknad om oppholdstillatelse. Det hjelper ikke at han har bodd her i 11 år. Vi gjentar: 11 år!

Det hjelper heller ikke at hans kone og to sønner er norske statsborgere. Heller ikke at hans kone er i jobb, betaler skatt og slik sørger for at familien ikke ligger samfunnet til byrde. Det tas heller ikke hensyn til at han kan risikere fengsling og tortur ved tilbakesendelse til Iran.

Slik blir Husseins sak og konsekvensene den får for han og hans lille familie, et tydelig og umenneskelig eksempel på dagens brutale innvandrings – og flyktningpolitikk, der menneskerettigheter, barnekonvensjon og flyktningkonvensjon mer eller mindre systematisk settes til side.

Vi oppfordrer derfor alle som bryr seg om to små gutters mulighet for en framtid sammen med sin far, om å slå ring om familien og signere dette oppropet:

La Hussein få bli!

Dette initiativet er tatt av støttegruppa til Hussein Hassan Mahmudi.

Lisbeth Flatraaker, Hilde Jodaa, Richard Setså, Ørjan Torbergsen, Knut & Grete Rasmussen, Stein Torbergsen, Svenn Brooks Langfjell og Sonja Jin Soo Torbergsen.

For mer info, se:

Lisbeth Flatraaker, Hilde Jodaa, Richard Setså. Støttegruppa til: La Hussein få bli!    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Lisbeth Flatraaker, Hilde Jodaa, Richard Setså. Støttegruppa til: La Hussein få bli! fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.