Høyere lønn og bedre arbeidsvilkår til hverdagsheltene som får samfunnet til å gå rundt.

I disse koronatider blir det svært tydelig hvor avhengig vi som samfunn er av flere grupper arbeidstakere som sitter lavest nede på lønnstigen.

Renholdere, sjåfører, folk i dagligvarehandelen og helsearbeidere er alle hverdagshelter som vi ikke klarer oss uten. Ingen av disse jobbene er særlig høyt lønnet og flere av de har svært pressede arbeidsvilkår. Renholdere jobber ofte fysisk tungt og har høyt tidspress. Helsearbeidere jobber i deltidsstillinger, og jakter ekstravakter. Sjåfører og butikkansatte i varehandelen jobber fra tidlig morgen til sent på kveld uten særlig høy lønn.

Det finnes flere grupper av arbeidstakere som er avgjørende for at vi skal klare oss gjennom enn krise som dette, og oppropet gjelder derfor alle med en lønn som ikke samsvarer med viktigheten av jobben de gjør.

Samfunnet hadde ikke gått rundt uten disse arbeidstakerne, derfor burde de bli verdsatt høyere.

Signer oppropet for å vise din vilje til å verdsette disse viktige arbeidstakerne.

Ved å signere gir jeg Solfrid Lerbrekk fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.