Hjelp oss √• bevare Jevnaker Hage ūüćÄ

I snart 9 år har Jevnaker Hage etablert en flott permakultur Samfunnshage, i Kyteruddalen, sentralt på Jevnaker. Alltid åpen for alle, med aktiviteter for både voksne og barn, et stort fellesområde som alle kan Nå trues vi med oppsigelse fra kommunen, da bekken skal legges om og dette "trolig" vil kunne komme i konflikt med vår aktivitet.

Vi mener at en √•pen bekk gjennom dalen m√• kunne tilpasses v√•r aktivitet, og at dette kan bli et flott innslag som gj√łr hagen enda bedre! Vi er opptatt av biomangfold, og vil gjerne samarbeide med kommunen! Kanskje kan vi f√• til en dam ogs√•, med gunstige planter for insekter, fugl og fisk? Mulig til og med kan vi ha Moskus ender, som spiser brunsnegler - som er et stort problem.

Torsdag 27. skal saken opp i kommunestyret Vi har flere politikere med oss, og Lennert Hug i MDG har skrevet en interpellasjon, der han ber om at ;

Forslag til vedtak: MDG ber Kommunedirekt√łr at det skal utredes n√• omg√•ende en alternativ plan for overvannsprosjekt i Kyteruddalen som tar utgangspunkt √• beholde/bevare Jevnaker hage som sosialt og gr√łnn m√łteplass og hvor bekken muligens blir en integrert del av naturen. N√• er det v√•ren og blomstene og naturen venter nok ikke. Planen skal dermed utredes senest i mai 2023. Vi ber administrasjon og inkludere representanter fra JEVNAKER hage inn i utredingen.

Vi håper vi kan vise politikerne at vi er mange som heier på Jevnaker Hage, ved å gi din signatur kan du bidra til dette! Plakat_50x70cm.jpg250796616_3837888489647696_4436360867754307706_n.jpg

Trude Sk√•re Bisgaard    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved √• signere gir jeg Trude Sk√•re Bisgaard fullmakt til √• overlevere informasjonen som jeg gir p√• dette skjemaet til de som har mulighet til √• gj√łre noe med denne saken.