Hjelp oss å bevare Jevnaker Hage 🍀

I snart 9 år har Jevnaker Hage etablert en flott permakultur Samfunnshage, i Kyteruddalen, sentralt på Jevnaker. Alltid åpen for alle, med aktiviteter for både voksne og barn, et stort fellesområde som alle kan Nå trues vi med oppsigelse fra kommunen, da bekken skal legges om og dette "trolig" vil kunne komme i konflikt med vår aktivitet.

Vi mener at en åpen bekk gjennom dalen må kunne tilpasses vår aktivitet, og at dette kan bli et flott innslag som gjør hagen enda bedre! Vi er opptatt av biomangfold, og vil gjerne samarbeide med kommunen! Kanskje kan vi få til en dam også, med gunstige planter for insekter, fugl og fisk? Mulig til og med kan vi ha Moskus ender, som spiser brunsnegler - som er et stort problem.

Torsdag 27. skal saken opp i kommunestyret Vi har flere politikere med oss, og Lennert Hug i MDG har skrevet en interpellasjon, der han ber om at ;

Forslag til vedtak: MDG ber Kommunedirektør at det skal utredes nå omgående en alternativ plan for overvannsprosjekt i Kyteruddalen som tar utgangspunkt å beholde/bevare Jevnaker hage som sosialt og grønn møteplass og hvor bekken muligens blir en integrert del av naturen. Nå er det våren og blomstene og naturen venter nok ikke. Planen skal dermed utredes senest i mai 2023. Vi ber administrasjon og inkludere representanter fra JEVNAKER hage inn i utredingen.

Vi håper vi kan vise politikerne at vi er mange som heier på Jevnaker Hage, ved å gi din signatur kan du bidra til dette! Plakat_50x70cm.jpg250796616_3837888489647696_4436360867754307706_n.jpg

Ved å signere gir jeg Trude Skåre Bisgaard fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.