Hent Leila Bayat hjem til Norge

Leila Bayat (36) ble for noen år siden dømt til 80 piskeslag i Iran for å ha drukket alkohol, men rømte til Norge i 2009. Hun ble kastet ut i mars i år, fordi Utlendingsdirektoratet (UDI) og Utlendingsnemnda (UNE) mente hun hadde levert falske rettsdokumenter da hun søkte om asyl, og fordi de mente det var trygt å sende henne tilbake.

20. september meldte TV 2 at hun ble pisket tirsdag denne uka. Videobildene kanalen har brukt, og som NRK nå gjengir, viser angivelig en rygg merket av flere piskeslag.

Npr Leila ble tvangssendt til Iran splittet de også en familie. Igjen i Norge satt hennes 12 år gamle sønn.

Ved å sende Leila til tortur har Norge brutt både norsk lov og FN's menneskerettigheter

Vi krever at utswbdingsvedtaket blir gjort ugyldig og at Leila hentes hjem til Norge så fort som mulig.

Signer og del. Husk å bekrefte signaturen på e-post.

NOK ER NOK!

IMG_2782.JPG

Din e-postadresse vil ikke bli publisert på vår side. Uansett, så vil forfatteren av underskriftskampanjen se all informasjon du oppgir i dette skjemaet.

Du vil motta en e-post med en link for å bekrefte din signatur. Vennligst sjekk innboksen din (og søppelpostkassen).