Ja til Fremo Flyplass i Melhus kommune

Underskriftskampanje til en sportsarena for småfly på Fremo !

I Melhus kommune.

Det arbeides iherdig for en felles arena i et aktuelt område for fly interesserte i Midt-Norge.

Dette arbeidet har nå pågått i mer en 10 år, og må lykkes!

Se vår rapport;

Denne form for idrett har vært neglisjert av våre politikere i over 50 år, og mange fly interesserte ungdommer har mistet muligheten for en spennende utvikling til en moderne fremtid.

Flyging på hobbyplanet som utgangspunkt er utfordrende og svært lærerikt, og åpner veier til mange yrkesvalg.

Vi slutter oss til rapporten til Trafikkøkonomisk Institutt (1111-2010) i beskrivelse av Luftsportsmiljøet i Norge: omfang, utfordringer og samfunnsnytte. Hvor det blant annet står:

Luftsport er avhengig av frivillig innsats, noe som gjenspeiles i beregninger av sysselsetting som viser at luftsportsaktivitetene i Norge genererer 124 årsverk. Flygerutdanning og rekruttering til luftfart er viktige element i luftsportens samfunnsnytte. I tillegg gir luftsporten samfunnsnytte i form av frivillig brannovervåking, søk og redning. Luftsporten har også verdi i seg selv med tanke på at idrett og rekreasjon kan skape samfunnsnytte i form av fellesskap, inkludering og kompetanseutvikling.

Sjekk TØI rapport;

Ved å signere godkjenner jeg at Olav Bergersen kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.