Si JA til #stillenatur

Quoted post

neitakk

#10 Snøscooterkjøring

2013-11-26 09:03

Nei til snøscooterkjøring som ikke er nyttekjøring.Signerer mest på grunn av dyrene som vil bli kraftig forstyrret.Og av hensyn til at menneskene trenger å oppleve stillheten naturen kan gi.

Replies

grunneier

#214 Re: Snøscooterkjøring

2013-11-26 20:22:03

#10: neitakk - Snøscooterkjøring

Artig det der :-) Jeg kjører scooter i nyttekjøring, - og i fjor vinter kjørte jeg i den vante traseen og et rådyr sto 10 meter fra løypa. Kjørte forbi 2 ganger uten at rådyret gjorde noe annet enn å snu hodet og se på. 3. gang jeg kjørte stoppet jeg scooteren 15 meter fra rådyret. Med motoren i gang sto det fortsatt bare å så på meg. Så stanset jeg motoren og da ble det straks mer årvåkent! Og i det jeg prøvde å gå av scooteren satte det av gårde...... Dessuten ser jeg stadig spor etter både rådyr, rev, elg og hare som trives godt i scooterløypene!

Kan selvsagt ikke sies helt sikkert at dette gjelder generelt, - men bare nevner at dyrelivet kanskje ikke påvirkes så mye som enkelte later til å tro :-)


Gjest

#1076 S

2014-01-21 21:30:38

#10: neitakk - Snøscooterkjøring

Se for eksempel Sverige, ingen dyr som blir plaget der! Snøscooterene bråker ikke så mye som folk skal ha det til, og vi har ingen hensikt i å kjøre akkurat der folk går tur eller på ski. Vi vil kjøre på egne leder, eller langt oppå fjellet.

Snøscooter er bra, og skaper et godt fellesskap ;)