Si JA til #stillenatur
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Jeg tok for fire år med 18 unge voksne fra hele Norge hit fire-fem dager i januar. De fikk alle prøve seg med hundekjøring innover fjellet. To av deltakerne var MER euforisk enn de resterende. De var begge fra regionen. "Ikke ante vi hvor stille og uendelig vakker stillheten i vinterfjellet var", sa de. De hadde begge utelukkende opplevd vinterfjellet på snøskuter.
(Se f.eks.til utbygging i strandsonen).
Vi må stå sammen og gjøre alt for fortsatt å få ha en stille natur!
i naturen.Neste generasjoner vil bli skadelidende.Hva med dyr og fugleliv.....
At 105 kommuner skal drive på samme måte er det rene galskap, voldtekt på naturen !!
Re: Snøscooterkjøring
#10: neitakk - Snøscooterkjøring
Artig det der :-) Jeg kjører scooter i nyttekjøring, - og i fjor vinter kjørte jeg i den vante traseen og et rådyr sto 10 meter fra løypa. Kjørte forbi 2 ganger uten at rådyret gjorde noe annet enn å snu hodet og se på. 3. gang jeg kjørte stoppet jeg scooteren 15 meter fra rådyret. Med motoren i gang sto det fortsatt bare å så på meg. Så stanset jeg motoren og da ble det straks mer årvåkent! Og i det jeg prøvde å gå av scooteren satte det av gårde...... Dessuten ser jeg stadig spor etter både rådyr, rev, elg og hare som trives godt i scooterløypene!
Kan selvsagt ikke sies helt sikkert at dette gjelder generelt, - men bare nevner at dyrelivet kanskje ikke påvirkes så mye som enkelte later til å tro :-)
la folk bestemme selv
This comment has been removed by the person who wrote it.
Mvh.
Åsa Schreiner
| This discussion has been closed. |