OFFENTLIG REGISTER OVER DØMTE OVERGRIPERE PÅ BARN UNDER 14!


Anonymous

/ #14

2015-03-06 08:15

Jeg står absolutt ikke inne for det en overgriper har gjort. Men deres rettsikkerhet er like viktig som din og min. Vi burde i såfall hatt offentlige registre for alt som kan forebygge barnas sikkerhet, som for eksempel for de som har kjørt bil i promille, som har brukt/prøvd narkotika eller som slår barna sine. 

Hva med de som propper så mye cola og sjokolade i ungene sine at de blir sykelig overvektig og sannsynligvis moibberoffer på ett eller flere stadier i livet i tillegg til å utvikle diverse farlige livstilssykdommer allerede i 20-årene?  

Og alle de som neglisjerer barna sine. De som heller gir barna ipad'en enn å finne på noe sammen med dem. Som lar TV og dataspill fungere som både barnevakt og oppdrager (ofte kombinert med sukkerholdig mat og drikke), så barna gjerne utvikler adferdsproblemer allerede før skolealder.

Hva med å henge opp plakater med advarsler om politikere i nærområdet som stemmer mot opprusting av gamle skolebygg og for nedleggelse av det lokale ungdomstilbudet? 

Jeg mener samtlige punkter over potensielt sett kan være minst like skadelig for et barn som seksuelle overgrep, direkte eller indirekte. 

Vi har allerede mekanismer som hindrer overgripere i å arbeide med barn (politiattest).